Összes oldalmegjelenítés

2013. november 27., szerda

A vasárnapi "betegség" és ami utána jött ... avagy az agyam eldobom millió kérdéssel a végén

Vasárnap 40 fokos lázzal és hányással mentünk ügyeletre.
Doki kérdezi Dorkát: - "Mi a baj kicsi lány?"
Dorka: - "Szédülök. Pájinkát ittam!"
A láztól szédült ... Visítva röhögtünk.
A nagy betegről egy fotó, vasárnap délelőtt, mert persze 39 fokos lázzal, 70 k/h szélben, szakadó esőben is kell a napi séta, természetesen esernyővel, hogy véletlenül se legyen egyszerű:


Egyébként azóta sincs semmi baja. Másnap vígan sütöttünk karácsonyi "dijós cittomos taácsonpát":





Amire azért vagyok annyira büszke, mert Dorka készítette majdnem teljesen egyedül. Az összeállításban segítettem az arányoknál és az összegyúrásban. Egyedül sodorta, egyedül szaggadta, egyedül rakta a tepsibe és mindegyiknél csillogó szemmel mondta: "jadeszép!" Olyan boldogság volt a pofiján, iszonyatosan szívmelengető volt. Persze a mellméretem nagyobb lett egy kosárral, hiszen 2 évesen a piskóta tésztát teljesen egyedül megcsinálja, sőt az 5 tojást leszámolja simán az 5 "kalán" - mint a nagymamám - cukorral, "egg" vaníliáscukorral - ezt meg sem próbálja kimondani, felveri, beleszámol 5 kanál lisztet és mehet a sütőbe. Most bővöl az egyedül ügyeskedés. Szerintem karácsonyra tőle rendelem a menüt :)

Ügyeleten azt mondták, hogy "valami vírus". Ez a kedvenc kifejezésem ... egyszer úgy visszakérdeznék, hogy jó, de melyik ... és ezek szerint mindegyiket ugyanúgy kell kezelni? Sehogy ... vagy hányáscsillapítóval. Magával a 40 fokos lázzal nem vittem volna be az ügyeletre, lassan ez lesz a Dorkánál is az átlag, de amikor 20 percen belül 4-szer hányt, azt sokalltam. Aztán ahogy megéreztem a hányásszagot jöttem én. Dorka az egyik sarokban, én a másikban. Korrekt anya. Emellett jön/jött 2 hátsó fog, ami szintén okozhat magas lázat, és a magas láz okozhat hányást. Egyszóval bármi lehetett. Azt is bírom, amikor kijelentik, hogy fogzás nem okoz 38,5 feletti hőt ... hát erre csak annyit, hogy Dorka 39-40 alatt nem fogzott. Akkor róla lehetne disszertálni. Akkor már végképp poénra vettem a dolgot, amikor szólt az ügyeletes szokásos "fosimosis" dokinő, hogy a lázat kúppal csillapítsak, mert nem hatékony a folyékony - tényleg? 20 órája nem tudom levinni a hőjét még hűtővizes fürdővel sem, egyébként a 3. kúpon vagyunk túl - illetve a Daedalont is kúpba adjam neki. Itt már röhögtem ... ám határozottan visszakérdeztem: most komolyan mondja????!!!! Észbe kapott egyből, hogy butsaágot mondott - egyszerre 2 kúp - és javította magát. Elvileg 15-20 percen belül felszívódnak a kúpok, így váltva lehetne. Mindenesetre aznap a hányáscsillapítón kívül nem dugtam meg Dorkát. Undorodom a kúpoktól rettenetesen. Kérdeztenm, hogy igazolást ad-e a bölcsibe? Mondta, hogy nem, hétfőn még ne vigyem, úgyis a szülő 3 napot tud igazolni. Hétfőn reggel felhívtam a bölcsit, hogy Dorka nem megy, mert - én hülye állat elmondtam, hogy 40 fokos láza volt valószínűleg csak a foga miatt - majd másnap reggel kérdezték, amikor vittem a gyereket, hogy hol van az igazolás? Elmondtam mi hogy volt, az ügyeleten mit mondtak ... közölték, hogy az nem úgy van. Extra magas láz esetén, ami 38,5 fok fölött van, igazolás kell. Megérdeklődtem, hogy akkor most öltöztessem fel a gyerekt és vigyem haza???!!!! Vagy szerezzek egy kamu orvosi izagolást, hogy közösségbe mehet?! A másodikat választották. Azt hittem a pofám leszakad. Kiegészítés képpen megjegyeztem, hogy a 38,5 fok fok nem extra magas láz, nálunk ezért még lázcsillapító sem jár. Ha lázasak vagyunk, akkor 40-nél indul. Ne legyen már általánosítás. Emellett nem gondolják komolyan, hogy az én gyerekem, akinek fullon semmi baja egy kamu orvosi igazolással közösségkompatibilisebb, mint a rajta kívül már ott lévő 2 kislány, az egyiknek a cicijénél lógott a taknya és volt begyulladva a szeme, a másiknak csak a szája szélén lógott a fika és torkaszakadtából köhögött ... Az intézményi rendszer előnye és szépségei. Viccország. A munkahelyemig gondolkoztam el azon, hogy ha kimegy a mostani idősebb - 50-60 éves - korosztály, akik tapasztaltak, nem csak a szabályokat fújják, akik ha odamész az okmányirodába kenterbe verik a bármelyik, akárhány diplomával rendelkező nyikhajt. Akik még értenek a védőnőséghez, akik értenek a pénzügyi vonalhoz, akiktől bent a méteráru boltban bármit kérek, bármilyen szóval írom le 2 másodpercen belül elém rakják és úgy megcsinálják, ahogy én megálmodtam ... Szóval ha ezek az emberek már nem lesznek, kvázi nyugdíjba mennek, akkor mi lesz?? Én azt tapasztalom, hogy a mi korosztályunk nagy része felületes. De lehet csak nekünk kell még sok-sok munkával eltöltött évized alatt magunkra szedni a tapasztalatot és 20 év múlva a mi korosztályunk munkából való kiszállását fogják sajnálni a mögöttünk lévő generáció? Amikor a mi szüleink ennyi idősek voltak ugyanilyen morállal éltek? Amit tapasztalok, hogy a család értéke egyre hátrébb szorul. Nem/ sőt nincs olyan férfi ismerősöm, aki 29-30 éves korában az apaság szépségeiről és a családi minta megálmodásáról beszélgetett volna velem. Viszont annál több az egyedülálló, vadászatra váró, már péntek este segg részegen a Petőfi-hídon csak "navigálló" alig álló pasit látok. Vagy csak én vagyok ennyire borúlátó és az én ismerősi köröm ennyire elrugaszkodott attól a mintától, amit falun láttam, amiben éltem. Pont ezért ennyire szimpatikus az otthoni lét? Mert teljesen más világ és az elvek tényleg ennyire élesen elhatárolódtak város és falu között? Mi Krisszel pont ezért vagyunk együtt, mert ennyire különbözünk? Ha nagyon alpári akarnék lenni, a falusi liba meg a városi bunkó gengszter. Tényleg ennyire felgyorsultunk, tényleg ennyire más lett a világ? Mi lesz a most két éves csajommal 10 év múlva és hogyan fogom megvédeni? Vagy csak én látom ennyire rosszul?

10 megjegyzés:

  1. Jobbulást, Dorkának! Nagyon ügyesen süt! Nekem is már régi vágyam, hogy együtt sütögessünk Vivivel, de előbb utóbb csak megérik rá :). A bejegyzés végéről eszembe jutott egy kép, amin az a szöveg volt,vagy hasonló, de a lényeg nem változik: Lehet hogy majd nagyikorodban te már nem fogsz tudni, kötni horgolni. De kitűnően fogsz tudni tükörbe csücsörítős képet posztolni... Sajnos, a mostani öregekkel, kiöregedik az empírikus tudás, a kedvesség, a tisztelet és a becsületesség is. Ez nagyon nem tetszik. Mi mit fogunk átadni a gyerekeinknek?! Mire fognak emlékezni? Mit visznek tovább?

    VálaszTörlés
  2. Ezen amennyire rohogtem, annyira szanalmas. Nagyon egyetertek!!! Ugyanazok a kerdesek merulnek fel bennem, mint benned. Bizom a generaciovaltozasban/valtasban. Liz

    VálaszTörlés
  3. Én is rendelnék Dorkától ha lehet! :-) Édes ügyes! :-)
    A másik témán meg őszintén megmondom már nem agyalok, mert akkor megőrülök, próbálunk itthon értékeket átdni...tán így lehet küzdeni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hasonlo megoldason agyalok en is. Nehez ezen nem gondolkozni, amikor nap mint nap szembesulok vele.

      Törlés
  4. Én sokszor mondom ki azt, hogy önző voltam, hogy erre a világra gyereket vállaltam :( Persze jó neki hogy él, és szeretjük, de mi lesz vele ebben a világban, ha továbbra is így korcsosodik? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, egyre jobban Napsugár válaszában látom a megoldást. Otthon értéket képviselni, átadni, ha kell beleverni kőkeményen. A szeretet mellett a "megbízhatsz bennem" ... és talán akkor valami elindul jó irányba.
      Meg hát ott vannak a nagyszülők, akik szintén segítenek :) Liz

      Törlés
  5. Dorka, jöhet hozzánk is sütni :) Nagyon ügyes lány!
    Szerintem a mi korosztályunknak is benő a feje lágya. Mivel jobb az, amit a szüleim generációjában láttam, hogy megnősültek 20 évesen majd 50 évesen elváltak? Vagy a 70-80 éves nénike keni-vágja a dolgokat, de már nincs benne annyi türelem, hogy kivárja a sorát a postánál. Kedvesség meg még kevesebb...
    Viszont azt szerettem volna megkérdezni, hogy a fogzáskor mikor várható láz? Amikor kibújik, vagy már előtte is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dorkanal kivetel nelkul kibujaskor van magas laza. Ha 40 fokos laz takony-nyal egybefolyasaval, akkor az nala fog lesz.

      Törlés
  6. Azt kell mondjam, hogy egyetertek Napsugarral, az amit otthon lat sokat szamit, sot a legtobbet. Pont ma beszelgettuk Balazzsal, hogy Lily vajon kikkel fog baratkozni?! Es bar ebben en nem fogok beleszolni, de abban bizom, hogy az amit tolunk lat az vmi olyan lesz hogy osztonosen fogja tudni. De az is igaz hogy sokat sem erdemes ezen ragodni, mert ugy sem tudjuk mi lesz, de ha meg sokan ugy gondolkodnak mint mi, akkor nincs miert aggodni.:) Elmeselek egy kis story-t: Kolleganomeknel vagyunk, beszelgetunk es kb. ez a tema merult fe, majd mondja kolleganom ferje hogy, hat tudod Balazs ha Gina(kislanya) olyan lesz mint az anyja akkor nincs miert aggodnom. Mire Balazs ravagtak, hogy idefigyelj Misi, ha Lily olyan lesz mint az anyja akkor nekem nagyon is:D Hat lehet hulye vagyok, de boknak vettem:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Ez jó! A barátait nyilván nem mi fogjuk megválogatni és nem is szabad nagyon beleszólni, csak terelgetni.

      Törlés