Összes oldalmegjelenítés

2015. december 16., szerda

Tojás- tejmentesen; Kezdeti nehézségek

Azt már írtam, hogy álltam a tűzhely előtt és kétségbeestem attól a tudattól, hogy mi bármit ettünk, mindenben volt vagy tojás, vagy tej. most tuti éhen halunk, nem tudunk mit enni, mit, hogyan kell nézni, vásárolni stb ...
A bevásárlás kínszenvedés mind időben, mind lehetőségben. A kisboltokban nincsenek tisztában a tej-, tojásmentes termékekkel. A parizert inkább kikérem a pultból, hogy saját szememmel láthassam az összetevőket. Megnézek olyan termékeket is, amikben sosem gondoltam volna, hogy lehet származék, pl. olaj, kenyér.
Történt az első próbálkozások közepette, hogy azt gondoltam, SEMMI tiltott dolgot nem evett a gyerek, mégis görcsöl és fáj a hasa ... aztán jobban utánagondolva, a linzert megcsináltam Ráma margarinból, amiben minden fellelhető, amit Dorkának nem lehet, illetve tojásfehérjét kentem az amúgy gondosan tojás nélkül elkészített citromos linzer tetejére, hogy a diót megfogassam vele. Épp, hogy csak nem vertem a fejem a falba.
Ahogy egyre több termékkel megismerkedek, jövök rá arra, hogy azok a gyerekek, akik ilyen étel-érzékenységtől szenvednek, pl. egy csomó mű dolgot ehetnek. Műfasírozottat, műcsirkemellett előre panírozva különböző formákban, zacskós levest és még sorolhatnám. Számomra ellentmondásos.
Dóri hatalmas segítség, főz tejet, amit Dorka imád, elmondott nagyon sok dolgot a mit-hogyannal és a mit-mivel kapcsolatban. Hozott nekem tejszínt, amit hétvégén fogok kipróbálni.
Anyósom készített palacsintát tojáshelyettesítéssel, nem volt semmiben sem más íze, mint az eredetinek. Én tojásmentes sütiket, a tejet Dóri tejével simán lehet bármiben helyettesíteni. Annyi a különbség, hogy az élesztő nagyon nehezen jön fel benne. 
Egyre könnyebb így főzni és megtaláltam az első olyan ételt, ami finomabb ezekkel a helyettesítőkkel, mint az eredeti és ez a krumplipüré: Liga margarinnal és rizstejjel.
Ezeket két sütit egy győri boltban vásároltam 980,- Ftért,  Egy tenyeremben bőven elfér a két szelet. Palacsinta és Madárkrémtorta. Mindenmentes ... nekünk nagyon nem ízlett.

Diós kiskifli
Tojásmentes linzerkarika
Egy napi részkaja



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése