Összes oldalmegjelenítés

2013. február 17., vasárnap

Ismét beteg

Dorka beteg ismét ... nagyon ... ennyire szarul még nem volt.
Hétfőn indult a történetünk ... inkább vasárnap. Este tengeri herkentyűs pizzát rendeltünk. Krisz és Dorka befalta. Hétfőn, mire hazajöttem a munkából, világvége állapot, egyik rosszabbul, mint a másik. Hasmenés, nátha mindkettőnél. Az elsőt értettem, rossz vagy legalábbis nem túl friss kaja okozta, a másodikat nem vágtam ... hiszen előtte nap beszéltünk Zsuékkal, hogy találkozunk, ekkor még semmi baja nem volt Dorkának. Gyanakodtam arra, hogy a foga jön, ugyanis ha fogzik, taknya-nyála egyben ... hívtam Zsut, lemondtam a talit, nem akarunk fertőzni. Nem örültem neki, ők sem. 
Kedden Krisz fel sem bírt kelni, jobban mondva csak azon imádkozott, hogy a wc-ig eljusson.
Dorkának továbbra is csak az orra folyt - a fenekével egyetemben - egy-egy kósza köhintés mellett, de akkor már szívni kellett. Sinupret, Cebion-csepp. Szerdán hőemelkedése volt estére belázasodott, ám csütörtökön napközben mintha elvágták volna a betegséget. Nyüglődött, nem akart enni rendesen, viszont sokat ivott. Péntekre volt megbeszélve a bölcsis tali, szóltam a bölcsőde vezetőjének, hogy Dorka náthás, mi legyen így influenza kellős közepén. Mondta, hogy 3 gyerek van náluk csak, a többi betegszabin, majd nem engedik be közéjük Dorkát - beengedték -. Aztán igazából pénteken délben indult az erezd el a hajam. 38,6-tal jöttünk haza a bölcsiből. Ekkor még nem adtam neki lázcsillapítót, majd amikor felkelt a délelőtti alvásból 38,9 volt a hője, ekkor már Panadol Babyt kapott. A kedve nem volt rossz, sőt nagyokat játszottunk, talán annyi volt, hogy 3 és fél órákat aludt és bújósabb lett. Szombat 39,7-nél tetőzött a láz és péntek óta 38,3 alá nem tudtam neki vinni se borogatással, se ülőfürdővel, se lázcsillapítóval ... semmivel. Nem eszik. Napi 2 liter kakaót megiszik, miközben ipari mennyiségben főzök itthon, hátha valamit megkíván, de semmi. Reggel adtam neki Kubut, amiből ivott és tejbepapit evett 2 kanállal, amit ki is hányt. De rendes gyerekem van, mert kipattant a székből, odaszaladt a szőnyeg sarkához és a parkettára dobott rókát. Aztán ezt még egyszer eljátszotta az ebéd után, ami 3 miniatűr csirkecomb falat volt. 
Az orra csak annyira folyik, hogy túlzás nélkül a legőszintébben tegnap reggel úgy vettem ki a kiságyból, hogy hozzáragadt a lepedő a fejéhez ... fürdéssel, majd hajmosással indítottunk.
Infrázom, párologtatok hátha segít ... tiszta lelki-beteg vagyok, hogy ennyire szarul van, nem tudok neki segíteni. Amikor nagyon lázas, csak fekszik, semmit sem csinál ... tegnap másfél órán keresztül pihent az ölemben, amíg borogattam a fejét, a csuklóját és a lábát. Ez a jobbik eset, mert van a másik véglet, amikor nyüsszög, hisztizik, ha játszom vele, az nem jó, ha nem játszom, az sem oké. Ha rajzolok, nem jó, ha nem, az se ... egész nap kézben lenne. Nagyon sajnálom. Ráadásul bármennyire nem kap levegőt az orrán, most nem szívom, mert reggel óta vérzik az orra szimpla fújásnál is.
A folyadékpótlás megvan, de az, hogy nem eszik ... nagyon bánt. Mindennel bepróbálkoztam, de semmi. Anya javasolta, hogy csináljak neki egy csomagot, rakjam az asztalra, hátha kíváncsiságból ... megnézte és odaadta Krisznek, hogy egye meg. Épp mondtam Rozi maminak telefonba, hogy ha már a zöldborsót nem eszi meg, nagyon-nagy baj van ... persze nem fogadta el azt sem.
Holnap reggel megyünk dokihoz ismét ...
S a végre a kis betegről ... szó szerint lázas játékban:

Dorka, Majával Up!-ot néz ... 


16 megjegyzés:

  1. Nagyon gyors gyógyulást! Ne aggódj hogy nem eszik, majd bepótolja ha meggyógyult.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nincs rosszabb, mint amikor az ember gyereke beteg.. Nagyon gyors gyógyulást kívánok Dorkának, Neked pedig sok erőt az ápolásához!

    VálaszTörlés
  3. Reméljük hamar kilábal belőle. Sok-sok gyógypuszi "Dúka babának" és kitartást DorkaAnyának... Nem irigylem a helyzetet, gyógyuljatok meg hamar. Viszont ne ostorozd magad, hogy nem tudsz neki segíteni, mert az ölelés, a gondoskodás a legtöbb, amit te megtetehetsz a gyógyszerek beadása mellett.

    VálaszTörlés
  4. szegény Dorka, jaj de sajnálom hogy ennyire beteg! Kívánom hogy hamar gyógyuljon meg!!!

    VálaszTörlés
  5. Jobbulast kivanunk mi is...mostmar csak kifele mentek belole. Az eves miatt ne aggodj szerintem, iszik rendesen az a lenyeg...eszik amennyit eszik, majd visszajon az etvagya ha meggyogyul.
    Nekunk is olyan babank van mint aki nalatok fekszik a foldon. :) Sok-sok gyogy puszi:)
    Ui.: Krisz mar jobban?

    VálaszTörlés
  6. Jobbulást innen is! Ja, ne aggódj, az ivás a lényeg. Véda-nevű is kekszen élt a nagyon hárdkór elején...Nagyon cukin röhög :)) A nyüszögés is ismerős, én akkor is toltam bele a fájdalomcsillapítók hadát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem eroltetem mar a kajat. Kirakok mindent, eszik ha kell. Ma mar 2 doboz kremturo lecsuszott. Haladunk.

      Törlés
  7. Jobbulást Dorkának és kitartást neked!

    VálaszTörlés
  8. Dorka gyógyuljon meg minél hamarabb, tényleg az a lényeg, hogy a folyadékpótlás folyamatos legyen. Amikor beteg az ember nincs étvágy. Nagyon megnőtt Dorka, még mindig olyan, mintha akkora lenne, mint a kis indexképen! :)

    VálaszTörlés