Összes oldalmegjelenítés

2013. március 8., péntek

Kizárt Dorka

Tegnap előtt - még jó, hogy ilyen aktuális vagyok - kizártam Dorkát. No, nem azért, mert megérdemelte vagy akármi, csak úgy snassz, egymagában.
Egy ismerősünk volt nálunk, elindulni készült, épp búcsúzkodtunk a bejárati ajtóban, szorosan magamhoz húzva az ajtót, Dorka nehogy kiférjen a lábam és a nyílászáró között ... miközben Dorka úgy gondolta, hogy itt az ideje olajra lépni. Ismerős el, ajtó becsuk, anya szétnéz, Dorka hol van ... néma csend, még a bújúcska közbeni édes kuncogás sem volt - ami egyébként mindig elárulja, hova bújt ... na meg az az egy hely, ahova mindig bújik ...  ekkor már bajt sejtettem.
Mindez 10-15 másodperc alatt.
Áááááá, ekkora hülye nem lehetek, hogy kizártam, képtelenség, hogy kimenjen az ajtó és a lábam között.
Azért kinézek ...
Hát biz'a kiment!
Tudni kell a történethez, hogy a bejárati ajtónk közvetlenül a lépcső mellett van - ajtó majd egyből a lépcső -, tetőtér, második emelet ... cirka 8-10 fok a fordulóig. Ha ott lezúg, összetöri magát. Annyira talán már nem kicsi, hogy átférjen a korlát rácsai között - mert ha onnan esik ki, akkor legalább 2 métert zuhan, rá a lépcsőre.
Szóval Dorka lelépett ... ajtót nyitom, édesen és rohadt okos fejjel áll a lépcsőház legbelső sarkában, a lépcsőtől legmesszebb, fogja az odaállított széket és toppogat a lábával, mint amikor mi, felnőttek azt jelezzük, hogy idő van ... és ártatlan boci szemekkel néz rám, mint aki tudja, hogy rosszat csinál, de próbálja elsumákolni.
Kurvára megijedtem, az életem is lepergett előttem abban a pár másodpercben, de azt hiszem, hogy Dorkától mindenre számítani kell ... és azt hiszem - sajnos - tőlem is.
... és őszintén azt gondolom, hogy nem felelőtlenségről vagy figyelmetlenségről van szó. Bár ha tényleg őszinte vagyok nagyon szétszórt tudok lenni, főleg, ha sokminden van a nyakamban, mint most is, de ez abszolút véletlen volt és közben rájöttem arra is, hogy bármennyire vigyázok rá, bármennyire elővigyázatos, óvatos vagyok, ezek akkor is megtörténnek és meg fognak történni, ha a fejem tetejére állok, akkor is, hiszen Dorka leleményes és olyan agyafúrt, mindig töri a fejét valamin. Baromi életre való kis csajszi. Szó szerint zsivány.
Azt már megtanultuk, hogy ha kilépünk az ajtón nem megyünk semerre, megállunk, megvárjuk, amíg anya vagy apa bezárja az ajtót és csak utána indulunk meg közösen. Sőt azt is tudja, hogy ha kilépünk a lakásból, csak jobbra mehet - balra van a lépcső -, mert ott biztonságos, a másik irányba közösen indulunk meg.
Szóval ott állt a lépcsőház legbiztonságosabb sarkában, a pöttyös zoknijában a flaszteron, miközben kapaszkodott a szék lábába. Édes kis pofámat nem tudtam megszidjam vagy megölelgessem, aztán magamhoz húztam és kisebb lebaszkurálás közepette megszeretgettem. A lebaszarintás nekem is jár ... bármennyire féltem és vigyázok rá.

4 megjegyzés:

  1. A kis csíntalan, hogy meglépett! Még jó, hogy tudta hova szabad csak mennie. Igen sajnos bármennyire is vigyázunk, mindig kitalálnak valamit. Még jó, hogy nem lehet rájuk (sokáig) haragudni :)

    VálaszTörlés
  2. Imadom, hogy Dorka ilyen kis lelemenyes, tudom neha biztos orulnel ha egy fokkal kevesbe lenne az de azert valljuk be jobb mint ha csak ulne egyhelyben...

    VálaszTörlés
  3. Engem egyszer a Lili zárt ki, teregettem a lépcsőházban, ő meg becsukta az ajtót és ráfordította a kulcsot. Két éves lehetett. Aztán be nem tudott engedni, a sütőben meg sült a hús....
    Majd szétvetett au ideg, de tök nyugodtan magyaráztam neki merre forgassa el a kulcsot. Beengedett én meg jól kibőgtem magam. A Dorka meg okos, nagyon is okos hogy nem indult le a lépcsőn!

    VálaszTörlés
  4. Jaj lányok, nagyon aranyosak vagytok!!!
    Igazad van Petra, jobb ez, mint ha csak elülne a sarokban ... majd amikor te is ezekről írsz ... megjegyzem ezt én is számodra :))))))))
    Hát Napsugár ... nem irigyellek, azt hiszem ilyen helyzetben infarktust kaptam volna ... Okos, ügyesek ezek a csajszik :)))
    Nesreca: sosem haragszom rá ... képtelen vagyok ... csak úgy csinálok, mintha szigorú lennék ... és azt hiszem ezzel ő abszolút tisztában van :)))) ... sajnos ...

    VálaszTörlés