Összes oldalmegjelenítés

2012. október 2., kedd

Már csak egy ... és egy baromi fontos, számomra megválasolhatatlan kérdés

Már csak egyet kell aludni és Dorka egy éves.
Mai napi tanulság: 
megpróbáltam ... tényleg ... többször ... de a gyerekem antiszociális, nem szereti a Bogyó és Babóca c. mesét. Abszolút nem érdekli ... na jó, talán először nézte tíz kemény másodpercig, aztán jött a "nem-nem-nem" és ennyi. Annyi embertől, múlt héten minimum 40-szer hallottam a Bogyó és Babóca kifejezést, gondoltam muszáj megnézetnem Dorkával és nekem is képbe kell kerülni, mert úgy látszik ez az alapműveltséghez tartozik és mi lemaradunk erről a nagy mondókázások, verselések és Grimm mesék közepette. Hát nem jött be, pedig aranyos alapjáraton a mese és jópofa témákat dolgoz fel ... nekem kicsit Pom-Pomra hajaz - amit Dorka imád -, na de levontam a konzekvenciát: Dorka vagy hülyén nő fel Babóca nélkül vagy mást sokkal jobban fog ismerni.

Egy évvel ezelőtt:
Visszaolvastam mindent. Annyira bennem él az egész folyamat és a szülés előtti két nap most is, annyira nagyon fáradt voltam már és annyira nagyon akartam már Dorkát ... most már egy éves.

Krisszel kinéztük a tortát, amit szeretnénk megcsinálni szombat éjjel Dorkának. Remélem tetszeni fog neki. Mindent megvettünk hozzá a formázható marcipántól a tortagyöngyön át ... már csak az ügyességünkön múlik a dolog. A szeretettel nem lesz baj.
Egy kis kérdés a végére, mert az agyam eldobom:
Ma Dorka apával van, amíg anya dolgozik. Miért van az, hogy amikor otthon vagyok hétvégén, jó lenne 7-ig aludni, pihenni, lustálkodni az ágyba egy kicsit, akkor Dorka 5-fél 6-kor kel dolgozós napnak megfelelően, ha Krisszel van otthon 8-ig alszik, majd bújnak még a nagy ágyban a hálónkban millió puszit kap apa és Maja is és talán fél 9-9-kor kikecmeregnek az ágyból? MIÉRT?!

20 megjegyzés:

  1. Bogyó és Babóca nekünk sem jött be. Anna Peti ment egy ideig, de csak azért mert az ovisok között ez volt a divat. Én is a régi meséket szeretem, Mazsolát, Tadét, Mekk Mestert......ez ragadt rá a Lilire is és én nem bánom.
    Holnap izgalmas lesz! :-)
    Mi a szülinapjain együtt szoktuk apával kelteni a Lilit, millió öleléseel, mindig bőgök, mindig eszembe jut a születésének napja és el is mesélem neki milyen volt mikor először megláttam.
    Csodás dolgok ezek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is így tervezzük ... és én már pityergek, persze csak suttyomban minden nap. Jaj, olyan jó ez, de olyan nehéz.
      Ahogy olvasom vissza a bejegyzéseket, elmorzsolok egy könnycseppet és tegnap olvastam vissza a szülésélményt, hát lányosan bevallom, végigzokogtam.
      Nem vagyok sírós, abszolút, de most mégis ...

      Törlés
    2. Liz voltam, csak az irodából nem tudok bejelentkezni :(

      Törlés
    3. Addig tökéletes míg sok a könny!! :-)

      A miértre meg nem tudom a választ, de nálunk is hasonló képpen volt!

      Törlés
  2. B&B-t ne bánd, nekem konkrétan a nemlétezőmön jön ki, bár néha jól jön, annyi idősen, mint Dorka, max a kacsatánc kötötte le Védát 3 percig. Mostmár könyvügyileg ott tart, hogy együtt nézegetjük, mondogatjuk, de mesétmég mindig nem hallgat végig. Mondókázni viszont ő is szeret vagy megszokta, mert "pici" korától megy nálunk + Ringató.
    Azért alszanak sokáig, mert az apukákba van beszerelve egy gyerek-lenyugtató készülék,nálunk is, ha a du-i alvást együtt nyomják, akkor nem ám 1 óra, hanem 2,5. Illetve apa jobban tud altatni is sokszor (kivéve mostanában, mióta anyaaaaa-anyaaaaa kell mindenhez).

    VálaszTörlés
  3. DEjóóóóó, kikapcsoltad azt a sz@rt :)))))))

    VálaszTörlés
  4. Igen, kikapcsolatm a szóellenőrzést, mert nem szeretem más blogoknál sem, ha mindig azzak kell szarakodni, hogy sosem látom mi van odaírva, na most már nálam sem kell ... :)
    Meséket imádja Dorka és meg vannak már a kedvencei: Csipkerózsika ... ez a favorit már nagyon régóta.- Mondókából mindenevő, de a mutogatósakat szereti a legjobban. Csip-csip csóka már profin megy :)
    S igazad van a gyerel-lenyugtató készülékkel kapcsolatban ... őszintén szólva bíztam abban, hogy Dorka kel rendesen időben, hogy Krisz is megtudja milyen jó hajnalban toppon lenni, de hát nem ... :)))
    Nem baj, így is nagy segítség, hogy bevállal egy napot, egy szavam sem lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk Ádám oda van a Bogyó és Babócáért. Tök véletlenül alakult így - apja kattintgatott az interneten és erre kattintott. Elsőre tátott száj és mosolygás. Szerintem az aranyos rajzoknak és nagyon kedves mesélő hangnak (Pogány Judit) köszönhető.

    De miért is kellene, hogy a gyerekeknek egyforma dolgok tetszenek? :))))) Amúgy a mondókázás, verselés, mesélés szerintem is sokkal jobb.

    VálaszTörlés
  6. P.S.:
    Bennem is erősen él a "tavaly ilyenkor"! :)
    Mit össze nem izgultunk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, szülés előtti 2 hetet nem kívánom senkinek ... igaz a szülést sem :))) De ennél jobb dolog nem történhetett velünk és már megbocsátottam mindenkinek odafent, hiszen ez kellett ahhoz, hogy Dorka kibújjon :)

      Törlés
  7. Juj, de izgi. Holnap van a nagy nap. Biztos szép lesz a torta. Majd várjuk a képeket. Hát igen, a gyerkőcök mindig csak anyát szívatják. :))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy utál ez a gyerek engem, de ennek ellenére imádom! :)

      Törlés
  8. Libabőr! Bár nem az én bébim, mégis Veletek együtt izgulok! És az a jó az egészben, hogy a gyereknek majd fogalma sem lesz, mi a frásztól vagytok ennyire beindulva... :))) De majd olyan jó lesz Neki is, ha nagyobb korában visszanézi a képeken, hogy mennyi szeretettel vették körül már akkor is a szülei!!
    Sok drukk a tortához!!
    Ja, mi nem nézünk még mesét egyáltalán, úgyhogy nemtom, de unokahúgom szintén B.és B. fan. Vettem neki névnapjára egy ilyen témájú pólót is. Még a szennyesből is kirángatja és folyton abban akar lenni. Nézi magát a tükörben és puszilgatja a pólót... :DD Dórinak igaza van: nem kell, hogy minden gyerek egyforma legyen. A kis Mozart sem a porban huzigálta a zsíros kenyeret, mint a többség, hanem zenét komponált...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére különbözőek a gyerekek és ez valóban így van rendjén.
      Hát képzeld, Dorka hogy meg van indulva, hogy anya mitől zsizsik egy hete :)))

      Törlés
  9. Izgi ahogy közeledik az első szülinap!Én imádtam készülődni mindkettőnél,igaz nagy dínom-dánom nem volt nálunk. :)
    A torta biztos jól sikerül majd pláne ha Krisszel együtt készítitek!:)

    Apával alvás:Erről sajna nem tudok nyilatkozni nálunk hétvégén is általában ébrednek 6.30kor.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy az izgalom és a tenni akarás még nagyobb ... már alig bírok aludni :) anya meg van hülyülve és apa hiába mondja látszik rajta, hogy ő is izgul. Azt hiszem nem is a holnapi nap, hanem a hétvége lesz igazán buli, amikor tényleg mindenki a csajom ünnepli.

      Törlés
  10. Most már harmadika van, négy perce!! BOLDOG SZÜLINAPOT DORKA! AZT KÍVÁNOM NEKED AMIT A SAJÁT GYEREKEIMNEK: HOSSZÚ BOLDOG ÉLETET!Napsugár (Virág)

    VálaszTörlés