Összes oldalmegjelenítés

2012. december 16., vasárnap

Karácsonyi készülődés n/hevében

A nagy karácsonyi hangulat hevében nekiálltunk készülődni. A héten, amíg Rozi mama Dorkázott, addig bevásároltunk mindent. Ilyen még nem volt, hogy egy héttel a nagy ünnep előtt meglett volna mindenünk. Általában még 24-én este szokott eszembe jutni, hogy ennek meg annak nem vettünk semmit, ám most megelőzve a pironkodást ismét saját készítésű ajándékokkal fogunk kedveskedni mindenkinek ... persze Dorkát kivéve. Neki a Jézuska már készült előre.
Azt, hogy ki mit kap, majd Dorka leírja a saját levelébe, amit karácsony után készülünk közösen megírni, magáról az ünnepről.
Elkezdtem a lakás "szentsarkait" kilejmolni. Mert hát persze, hogy van ilyen. Ezek azok a helyek, ahova anya dolgos/lusta keze évente egyszer jut csak el vagy egyszer sem, ám mivel ősszel több változás is történt, így nincs is olyan sok dolgom. A szentsarkok: szekrények ... de legfőképp azok legfelső polcai. Pipa, tiszta és rendben van. Fürdő rattanos polca "ámblokk" letisztítva, kiszanálva, ami nem kell szomszédoknak odaadva. Kazán melletti polcok, na ez a legutálatosabb szarság a lakásban. Itt vannak azok a dolgok, amik majd jövőre hátha jók lesznek ... mondjuk ezt 5 éve és galád módon kihasználva apa 11-ig alvását kirámoltam innen mindent és nagy, ártatlan szemekkel levitettem vele a kukába azzal a felkiáltással, hogy egy vasárnapi ebéd mennyi szeméttel jár. Délután leszigeteltük a bukóablakokat és Dorka szobájának ajtaját, már ez is érett egy ideje, de most végre kész. Emellett elkészült a vasárnapi húsleveses, rántott húsos, krumplis ebéd, így anya is kap egy nagy-nagy piros pontot, na meg Dorka és apa is, amiért 'segítettek'.
Fát csütörtökön veszünk és végre eljutok fodrászhoz is.
A menetrendünk előre láthatólag:
Szenteste Krisz szüleinél leszünk, aztán jövünk haza hármasban ünnepelni.
25-én anyámékhoz megyünk egész napra.
26-án itthon leszünk, ilyenkor szoktak hozzánk jönni a vendégek. Általában átjáróház van, majd pihi szilveszterig.
Az idén nem viszem túlzásba a sütést. Ehhez is megvettünk mindent.
Lesz: 2 adag linzer, egy adag vaníliás kifli, rontott krémes, mákos és diós bejgli, illetve zserbó. Ennyi.
Az sk ajándékokat szombaton tervezzük elkészíteni éjjel.
Ahogy tavaly, úgy az idén is beosztok magamnak egy-egy helyiséget a lakásban keddtől kezdve. Amikor Dorka alszik délután, addig kényelmesen ki tudok takarítani. Hétfőn még masszíroztatni megyek, utoljára az idén, úgyhogy aznap még pihi lesz. Pénteken már nem megyünk dolgozni és megjön Krisz húga is Szingapúrból az ünnepekre, úgyhogy aznap lesz egy rövid rokonlátogatás. 
Szerencsére anyám itt lesz szerdától péntekig, úgyhogy tudok még pár apróságot vásárolni Krisznek, a leltárt és az év végi zárást meg tudom csinálni a cégnél. Úgy terveztük Krisszel, hogy hétfő délután, amikor Dorka alszik meghozza a Jézuska a fát, szépen felöltöztetve s amikor felkel ... húúúú, nagyon kíváncsi vagyok az arcára. Tavaly ilyenkor semmit sem értett belőle, bár egy nagyon édes emlék van. A tavalyi ünnepekhez kötődik Dorka fél órás első, igazi stand upja, ami annyira édes volt! A zene cd már előkutatva, úgyhogy lesz muzsika is. A múlt héten voltunk kisvasutazni a belvárosban. Dorka volt a legkisebb, de ő üvöltötte teli torokból a leghangosabban, hogy "menni, menni", de aztán a második kör után a hányinger mellett a fenekem már annyira fázott, hogy inkább elcsábítottam a feldíszített fa irányába, ami hatásosnak bizonyult, csak százszor nézett vissza és mutatott a vasút felé. Odaérve nézte a fát, majd az árus által kínált fákat. Látszott az arcán, hogy ez most mi?! Az egyik fel van díszítve, szép meg minden, a másik meg dísz nélkül ott áll és mégis azt nézik többen ... úgyhogy gondolkoztam, ezt most hogy magyarázom meg s mivel nem tudtam, vettem neki elterelés képen egy villogó varázspálcát. Jó fej voltam ... majd jövőre valami okosat kitalálok. Ennyit a következetességről.
Újdonság:
"ta-ka"=takaró - ami nélkül lélegezni sem tudunk ...
"kérem"
"fiú" az utóbbi kettőt totál tisztán, érthetően.

11 megjegyzés:

  1. És milyen az, amikor túlzásba viszed a sütést? :DDD Nálunk konkrétan egy féle valami lesz, ami roppant bonyolult módon fog készülni, mert megvan hozzá a málnakrém és lesz mellé még piskóta, bóti :) és ÉN fogom összeállítani az egészet ám :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly 2 és fél hónapos gyerek mellett 7 félét sütöttem és mindenből dupla adagot :)))

      Törlés
  2. :) SzorgosANYU!!! Ügyesek vagytok! Jó volt olvasni ismét, több okból is. Adott egy kis löketet és eszembe juttattál pár dolgot amit én is szeretnék még! :))
    Dorkának már más lesz a karácsony valóban, biztos egy örök emlék lesz Nektek is. (Dóri)

    VálaszTörlés
  3. Ugyanezt akartam irni, hogy mi van ha tulzasba viszed?! De nekem kapasbol eszembe jutott a tavalyi bejegyzesed es anno akkor pocival meg en is ugy gondoltam hogy majd ha karacsony lesz en is sutok fozok...nah ebbol nem sok minden fog megvalosulni.
    Respect:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főznöm nem kell szerencsére, talán szenteste rántok ki valamit vagy halat eszik Dorka és Krisz ... minden nap megyünk enni valahova :)
      Sok kedvem, sőt hangulatom sem volt se karácsonyhoz, se Mikuláshoz. Ám valahogy Dorka miatt mégis muszáj ... és már kedv és hangulat is van. Nem engedhetenm meg magamnak, hogy ne készüljek rá mind abban, hogy sütök, mind abban, hogy fejben készülünk. Mit lát akkor maga előtt példaként? Szeretném, ha később ő is ugyanígy igyekezne a gyerekeinek.

      Törlés
  4. Igen, de aki személyesen ismeri Alizt, tudja, hogy a Duracell nyuszi hozzá képest kismiska. Mindig is pörgős volt és képes volt egyszerre ezer féle dologgal foglalkozni. Csak tudnám, hol osztogatták ezt a rengeteg energiát, én is sorba álltam volna. :D (Dóri)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÚÚÚÚÚÚÚ, ezt most hatalmas bóknak veszem, kinyomtatom és kirakom otthon jól látható helyre!!! :)))))))))
      Drága vagy!

      Törlés
  5. Nagyon ügyes vagy! Mindezt munka mellett??? Ilyen mumus polcom van nekem is, még nem nyúltam hozzá idén....most pirulok, nem égek!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, meló, leltár és év végi könyvelés mellett! Alig várom, hogy holnap legyen és vége legyen a munkának!!!

      Törlés
    2. Elhiszem! De már most holnap van...vége! Pihenj! Szép hétvégét!

      Törlés