Összes oldalmegjelenítés

2012. november 6., kedd

Válság ...

Most eljutottam oda, ahova nem akartam sosem, mégis válaszút előtt állok.
"Hogyan tovább?"
Nem fogom kiírni, hogy vége, megszűnik a blog, ez az utolsó bejegyzés ... aztán persze folytatom tovább ... nem ez lesz és nem csinálok segget sem a számból ... csak valahogy nincs miről írni.
Annyi minden történik velünk, mégis gondolkozóba estem, hogy érdemes-e leírni, hogy pl. Dorka tudja utánozni a boci hangját valahogy úgy: "hábűűűű" ... Van-e értelme annak, hogy tudja a kánya hangját is utánozni és két hete minden szombat és vasárnap reggel fél 8, maximum 8-kor már felöltözve puccba vágva magunkat állunk a lépcsőház előtti nagy placcon és nézzük a repülő állatokat és sikogatva örvendünk.
Van-e értelme annak, hogy Dorka gyakorlatilag minden állatot megmutat a mesekönyvebn és a TV-ben is. Simán elmagyarázza apósomnak, hogy a macska kiment a kamrába, vissza kellene hívni, mert a parizert megeszi ... és amikor ezt láttam azt hittem lehidalok.
Van-e értelme külön fejezetet szentelni annak, hogy Árkádba voltunk és a gyerekem vagy tízzel kergetőzött a szökőkút közelében és amikor épp Dorka volt a fogó és nem futottak a többiek teli torokból kiabálta a lányom úgy, hogy majd' megszakadt a röhögéstől: "Menni!" - és futott mindenki, amerre látott ... és valami olyan tiszta kommunikáció volt közöttük, amit próbáltunk Krisszel megfejteni, de nem sikerült. Dorka volt a legkisebb, de neki volt a legnagyobb hangja.
Van-e értelme leírni, hogy amióta meg van Dorka, először vacsoráztunk úgy külső helyen együtt, hármasban, hogy Dorka két másodperc alatt bevágta a garnéla rákokat szósszal és hasábbal, majd ment játszani s mi nyugodtan tudtunk enni felugrálás, rászólás és lecseszések nélkül. Gyakorlatilag nem kellett figyelni a gyerekre - kis túlzással - és olyan jó volt.
Van-e értelme leírni, hogy Dorka mindekinek, tényleg mindennek - busznak, autónak, embernek, állatnak, próbababának, csokispapírnak - köszön okosan, inti a pá-pát és sajnos bunkó módon nem tudok elmenni csendben amellett az ember mellett, aki ilyenkor fintorogva néz a gyerekre és hangosan elküldöm a kurva nénikéjébe, hogy bazd meg, örülj öregem, hogy megtisztel ez a csipszar azzal, hogy rád emeli a tekintetét és köszön. Dorkának pedig mindig elmondom, hogy nem baj, csak köszönjön okosan, a buta bácsinak/néninek buta szülei voltak, mert nem tanították meg visszailletni az embert. S addig nem hagyok továbbmenni senkit sem, amíg végig nem mondtam.
Szóval gondolkozóban vagyok, hogy legyen tovább és milyen tematikát kellene követni az írással kapcsolatban, illetve mik azok a momentumok, amiket meg kell örökíteni és melyek, amiket nem. Mert lehet írni arról, hogy telt egy nap és mit csináltunk úgy általánosságban ... de amíg érdemleges, említésre méltó dolog nem történik, nem érdekes a történet ... legalábbis számomra biztosan nem, hiszen nem azt akarom majd, amikor Dorkának olvasom vissza a bejegyzéseket, hogy egy újabb unalmas nappal vagyunk beljebb, amikor elmentünk egy bevásárló központba, igazából semmi nem történt, de leírom, csak hogy nyoma legyen ... meg különben is ... és itt ezt meg azt vettem, mert abszolút nem fogja érdekelni, hírértéke sem lesz és egyáltalán nem róla fog szólni a dolog.

... és a végére egy megoldatlan vita:
Apával vérre menő harcot vívtunk, hogy az a kibaszott boci mit mond?
Ad1.: MMMúúúúú?
Ad2.: BBBúúúúúúú?
Szerintem Bével beszél, mert Boci és mert Búböcce és különben is.
Apa szerint hülye anya, mert látott-e már valaki 'b' hangra formálóni tehénajkat? És tuti Múúút mond a boci!
Nos, akkor mit mondd a boci, tehén?
dorka szerint "hábűűűűű"

13 megjegyzés:

  1. Abba ne hagyjad, ha Dorkát nem is fogja érdekelni, engem nagyon :) Nagyon jól írsz, a mélyebb eszmefuttatások is...tanulni is lehet tőled, meg úgy egyébként is, nem járja, hogy jól megszeretlek Titeket, aztán hello!
    A boci múzik egyébként, a búúúzó, az a Casper ;)

    VálaszTörlés
  2. A boci szerintem is múúúúzik:) De nehogy abba hagyd, max tenyleg csak akkor irj ha valoban ugy gondolod. En egyik seta kozben gondolkodtam azon hogy vajon meddig fogom irni a blogot?! Mert nyilvan el fog jonni az ido amikor vege lesz...hogy talan ha Lily mar 1 eves lesz vagy ha kisteso erkezik, de aaa akkor nem hagyom abba mert hat kisteso is megerdemli hogy tudja ot hogy vartam/vartuk es miket eltem at vele/veluk. Sokszor az az erzesem hogy a semmirol irok, de nekem fontos, nekem kell...megha Lily esetleg nem is elvezi majd minden bejegyzesem, ami uncsi atugorja:)
    Es meg valami...engem erdekel, hogy mi tortenik veletek es remelem egyszer szemelyesen is talalkozunk, mert el nem tudom mondani hogy igy ismeretlenul is milyen tamasz voltal nekem. Barhogy is dontesz: Koszonom:)

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz.Ha úgy érzed nincs miről írni,akkor csak akkor írj,ha olyasmi történt amit el szeretnél mesélni.Persze a gondolataidat,észrevételeidet is szívesen elolvasom.
    A bocit én úgy tanítottam lányomnak hogy bú-t mond,de csak azért mert a M-betűt nem tudta kimondani.Amúgy én MÚ-t mondok.De hát nem tök mindegy!:)

    VálaszTörlés
  4. Én is csak csatlakozni tudok a többiekhez! Írj akkor amikor úgy érzed írnod kell róla, szeretnéd lejegyezni. Úgyis lesz ilyen! :)


    A "Hogyan tovább" utáni első mondat kicsit rosszul esett....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hogyan tovább utáni mondatot abszolút csak és kizárólag magamnak szántam. Sem te, sem más blogozók nem jutottak eszembe az iromány kapcsán, hiszen nem erről szólnak a bejegyzéseim.
      Nem állt szándékomban megbántani, téged meg pláne nem.
      Nem szoktam írás közben azon gondolkozni - de most végiggondolva már értem miért írtad, amit írtál - hogy kinél mit olvastam, ki akarta megszüntetni és ki nem, ki folytatta és ki nem az írást. Nálad teljesen más volt a helyzet. Te besokalltál - érthető módon, hozzáteszem a helyedben én sokkal előbb berágtam volna - nálam viszont más a helyzet. Nem akarok sablonos lenni, mert Dorkának készül, Dorkáról és az az elsődleges célom, ha egyszer eljut odáig, hogy érdekli majd a története, vagy hogy én hogyan láttam akkor, adott helyzetben, vissza tudja nézni, el tudja mesélni neki a blog, hogy milyen volt, mikor mit csinált.
      Ne haragudj, de mindenkitől függetlenül írtam, amit írtam és ezután is ugyanígy fogok tenni. Mert ez róla és ez a bejegyzés egy kicsit rólam is szól ...
      Mindenki maga dönti el az én véleményemtől függetlenül, hogy hogyan ír, hogy ír-e egyáltalán. Én két blogozónak - az egyik Vivi volt, a másik Te - is kézzel-lábbal kapálóztam, hogy folytassátok és nem gondolom úgy, hogy segget csináltatok a szátokból ... még egyszer mondom, nálatok teljesen más volt a helyzet.
      Tényleg bocs, ha megsértettelek, nem állt szándékomban!!!

      Törlés
  5. VAN ÉRTELME! NEKEM HIÁNYOZNÁTOK! SZERETNÉM TUDNI MILYEN LESZ A KARÁCSONYFÁNAK SZŐLÓ ÖRÖME A KICSI LÁNYNAK! Pötty kora óta " ismerem". Liz, felelős vagy azért akit megszelidítettél, a Te blogodat olvastam először életemben. Úgy jutlottam hozzád hogy a Kyncs Kft- ről kerestem infót friss terhesen. Kérlek néha néha jelentkezz.
    :-) :-) puszik

    VálaszTörlés
  6. VAN ÉRTELME! NEKEM HIÁNYOZNÁTOK! SZERETNÉM TUDNI MILYEN LESZ A KARÁCSONYFÁNAK SZŐLÓ ÖRÖME A KICSI LÁNYNAK! Pötty kora óta " ismerem". Liz, felelős vagy azért akit megszelidítettél, a Te blogodat olvastam először életemben. Úgy jutlottam hozzád hogy a Kyncs Kft- ről kerestem infót friss terhesen. Kérlek néha néha jelentkezz.
    :-) :-) puszik

    VálaszTörlés
  7. Jaj, nagyon aranyosak vagytok és köszönöm a hozzászólásokat, de lehet én nem írtam megfelelően, nem akartam abbahagyni a blogot, ahogy írtam is, csak át kell gondolnom, hogy a továbbiakban hogy építem fel, miről akarok írni, miről nem, miről érdemes és miről felesleges.

    VálaszTörlés
  8. Tökre megértelek. Néha én is érzek hasonlót... A mérföldkövek viszont fontosak. És mérföldkő minden, amit annak érzel. Hát vesd azt "papírra". Később örülni fogsz minden mondatodnak Te is, nemcsak Dorka. S ha majd lesz testvérke, lesz "összehasonlítási alap".
    Biztos vagyok benne, hogy jól döntesz. Mer okos vagy és nem felszínes. Írj, ha érzed, hogy van miről.
    Ja, és a boci búúúúúúúúúzik minálunk.... :))

    VálaszTörlés
  9. Szerintem nincs olyan, hogy miről érdemes írnod! Amit annak gondolsz, hogy megosztanál, vagy csak ki akarod magadból írni, annak mindnek helye van, mert ez a Te blogod, magadnak írod, az csak nagy plusz nekünk olvasóknak, hogy meg is osztod velünk,-amit részemről nagyon köszönök- mert lehetne akár full zárt is, mintha wordben írogatnád magadnak otthon.
    A legutóbbi hóeséses bejegyzésnél szinte láttalak magam előtt titetek, nagyon szívmelengető volt. A korábbi bp-i utatok is nagyon jó bejegyzés volt. A kapcsolatunk Krisszel írás, pedig sok mindenre rávilágított, hogy ami nálunk van az sem egy armageddon, mert mással is megesik.
    A múlt héten én is alkotói válságba kerültem, mert nem történt semmi extra, a szokásos napi rutin zajlott. De basszus, miről fogok írni?! Aztán úgy voltam vele, hogy majd ha lesz miről, akkor írok. Nem diétás naplót vezetünk, hogy mikor mire mit ettünk, fel kell jegyezni! Sokszor csak piszkozatban írom meg a bejegyzéseket (most is van 4), aztán, ha úgy gondolom, hogy kész, akkor kirakom, de sokszor, még ezt meg azt hozzá tenném, mert ja ezt vagy azt elfelejtettem. Mert a gyerek sírt közben, és fel kellett vennem vagy úristen odaég a pörkölt, vagy bármi, mert ugye gyerek mellett csak vázlatban lehet megörökíteni a fontosnak vélt, vagy a "csak úgy" momentumokat.
    Ha csak egy kis gondolatod van, akkor írj annyit. Vagy a több kicsit, foglald egy bejegyzésbe. Nem a mennyiség számít. Olyan meg nincs, hogy érdemes-e! Akinek nem tetszik vagy unja, el lehet tolni a biciklit, ennyi!
    Én is a Kyncs kft.-nek köszönhetlek Titeket, de a google-nak mindenképpen, hogy rátok találtam. Aztán a Te blogodon keresztül megismertem a többiek történeteit, akiket még szintén szeretek olvasni. Egyszer kellene egy győri blogtalit szervezni babástól, így mindenkivel, mert nagyjából olvassuk egymás írásait, ugyanazokét:D.
    Liz, mindegy miről írsz nekünk, csak írj! Mert minden írásod olyan emberi, amit nagyon szeretünk. Én ezzel tudtam kiegészíteni az előttem szólók bölcs gondolatait.
    Ja, és a boci szerintem mmmmmmúúúúúúúúúúúúú.

    VálaszTörlés
  10. Bár én nem vagyok régi olvasód, de mikor benézek mindig itt ragadok. Szeretnélek titeket jobban megismerni. Nem baj, ha ritkábban írsz, csak jelentkezz és amit fontosnak tartasz azt jegyzeteld le nekünk!

    VálaszTörlés
  11. Csatlakozom az elöttem szólókhoz! Írj amikor van kedved és úgy érzed megosztásra szánod :)
    A boci kérdése fogos ügy .... elgondolkotam :D Talán múúúúúú

    VálaszTörlés