Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 24., hétfő

Milyen a jó babacipő?

Sokszor vetődött fel bennem a kérdés és sokszor tettem fel sok mindenkinek, most, hogy a hideg beálltával aktuálissá vállt a babacipő kérdés.
Addig, amíg jó idő volt, mezítlábaztunk. Nálam ez valahogy kialakult, nyilván otthonról hoztam. Nagyon szeretek cipő nélkül lenni kavicson, homokon, füvön, mindenhol. Dorka is imádja és abszolút nem kényes a lába, a gyerek sem. Ház előtt, utcán, játszótéren cipő nélkül ... ha normális helyre mentünk, akkor vettünk lábbelit, de csak puha talpú, kezdő cipellőt, ám most már nem lehet "meztéláb" a gyerek, így bevásároltunk/kaptunk. Mégsem voltam meggyőzve teljesen a cipők biztonságáról, mármint, hogy Dorkának teljesen megfelelő-e. 
Amivel megjártam:
- szuperül néz ki és olcsó
- ami szuperül néz ki és drága
- amit kaptunk
- a méretekkel.
Aztán jött anya javaslata, hogy csak olyat vegyek, aminek puha a talpbetéte, így Dorka kitapossa magának, így lesz kényelmes. Igaza lett. Csak gyógytalpas cipő a nyerő. Ám jött a következő bukkanó: a méret. 20-assal kezdtünk. Ahány cipő, annyi méret, ahány méret, annyi elméretezés. Totál kiakadtam, hogy a 20-as cipő nagy, a 22-es papucs kicsi, a 21-es szandiba nem megy bele a lábfeje, mert ezt szerencsére örökölte tőlem, mármint a magas lábfejet, így kínlódhat ő is. Aztán jött a másik számozás, a 4-es, az 5-ös, a 4-5-ös ... én már elvesztettem a fonalat. Majd az a taktika vált be, hogy gyógybetét, hónom alá kapott gyerek és a helyszíni próba. A kapott cipőkkel úgy vagyok, hogy próbálgatjuk őket folyamatosan. Használt cipőt már nem veszek, mert nem Dorka járta ki magának.
Bentre van egy baba klumpája, amit nagyon szeret, illetve már csak tappancsos zoknikat veszek - aminek az alján csúszásmentes talpak vannak -, hiszen a parkettán csúszik szét a gyerek lába menet közben.

Minden egészséges gyerek úgy áll fel, hogy a sarka kissé befele dől, a boka belső része lejjebb van.
Azt mondják a szakértők, hogy a gyerek lábára ne adjunk olyan cipőt, papucsot, aminek nincs a sarkánál kérge, hiszen a kéreg nélküli cipők nem tartják egyenesen a sarkat.
A cipő orrának megfelelő mozgásteret kell biztosítani a lábujjaknak, így fontos, hogy legyen elég széles a cipő eleje. Ezért is van az, hogy sokszor nagyon aranyos tipegők eleje olyan bumszli.
A cipő talpa akkor jó, ha hajlékony, könnyű, nem csúszik és a kopásállósága megfelelő.
A gyerekek lábai erősen izzadnak, ezért fontos a megfelelő talpbetét. Mivel a talp szintetikus, ezért fontos, hogy a talpbélés és a belső borítás textil vagy bőr legyen.
Ami nálunk nagyon bevált és meleg szívvel ajánlok mindenkinek:
TISZA cipő - baromi drága, de nagyon jó minőségűek
TÁNCSICS GYERMEKCIPŐ 9022 Győr, Kisfaludy u. 22 (Lemenős pince bolt!) - normál árak, normális kiszolgálás, szakértő a csajszi a boltban, nagyon kedves!

Még egyszer: CSAK PRÓBA!!!

2 megjegyzés:

  1. A Táncsicsot én is néztem, sztem is jók. Amúgy ahány ortopédus, annyi félét mond, ki a puhatalpúra, ki a saroktartósra esküszik. Én úgy csináltam, hogy a tanuló cipői marha drágák és puhatalpúak voltak (Pavle amárkája, az szerb, kb. Pediped-szerű, ha az mond valamit), itthonra puhatalpúzikmég mindig (most Liliputi és egy Shoeszoo van erre a célra, kb. mintha mezítláb lenn, de mégsem és bőr, tehátlégáteresztő, nem izzad). Télire Superfit lesz neki, kettő , hosszú és rövidszárú. Mivel nincs baja a lábikóknak, én adok rá használtat (nem szanaszéjjel taposottat!), de a "fő" cipők, azok újak (játszóterezésre meg tökéletes a használt is, arra a 2-3 órára és mindennap másik, mert annyi van :D Gyógycipőt én nem adnék rá, ha nem indokolt. De rengeteg félét próbáltunk már,pl, a Lonsdale tök szar, a Converse nagyon tuti, a kínai szandija is bevált 1000 pénzért, szal nem feltétlen márka-függő a történet. Kész :D

    VálaszTörlés