Összes oldalmegjelenítés

2012. február 28., kedd

Dorka első betegsége

Dorka első betegségén esik át épp, vagy talán már kifele van a nyavalyából. Nagyon csodálkoztam volna, ha egy tüsszentés nélkül megússzuk és semmit sem kap el tőlünk. Igaz, egyszer volt egy orrfolyásos időszaka, de ez csak a legelső oltás kivezetődése volt Julcsi barátnőm szerint.
Vasárnap este indult a történetünk, elkezdett váladékozni Dorka nózija, tüsszögött és berekedt, aminek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, hiszen sokszor amilyen repedt fazék hangokat tud kiadni és amilyen torz hangon sikogat ... nem csodálom, ha néha elköhinti magát. Hétfő reggel hőemelkedéssel kelt és a jobb szeme teljesen össze volt ragadva, tiszta csipa volt szegénykémnek, illetve az éjszaka is már nyugtalan alvással és sok köhögéssel telt. 9-kor hívtam a gyerekorvosunkat, de nem értem el, gondoltam várok pár órát és átsétálok a rendelésre Dorkával. Negyed órán belül visszahívott és elnézést kért, hogy nem vette fel a telefont, de most tudunk beszélni. Elmondtam a mellhártya- és tüdőgyulladásos anya-apa történetét, illetve addigra megérkezett anyósomtól a telefon, hogy apósomat elvitte a mentő szintén tüdőgyulladással, ő meg megsüketült a háthától teljesen, ne is mondjak neki semmit, mert úgyse hall alapon Krisz futott el hozzájuk. Szóval a dokink rettentően aranyos volt, szólt, hogy fél 12-re menjünk oda, de ne a váróba menjünk, hanem a védőnői rendelő felől, azaz a 'hátsó bejáraton', csörögjek rá, ha ott vagyok és kijön ajtót nyitni. Oda is mentünk, 5 perccel előbb értünk oda, már vártak minket ... nagyon megköszöntem, hogy nem a túlzsúfolt váróba kellett ücsörögnöm a gyerekkel egy beteg 8 kísérő mellett, akikről nem írok most külön litániát, mert katasztrofális a helyzet a 'többség' között. Megvizsgálták a babámat, nagyon okosan viselkedett, mosolygott a doktor nénire és az asszisztensre is, meghallgatta a hátát, a mellkasát, megnézte a fenekét, a szemét, a torkát. Majd jött a fekete leves: kenetvétel orrból és szájból. Az orros történetnél eltört a mécses, helyesebben: visított, mint a sakál, nagyon nehezen tudtam megvigasztalni ... hát nekem se tetszene egy hosszú pálcát "elgarázsolnának" {ford.:elvarázsolnának - szabadon KisBence után} az orromba félig. Ezt már egyszer csinálták neki és akkor is nagyon zokon vette. Csütörtökön kell hívnom a kenet eredményéért és ha gond van, délre kell vinnem a gyerkőcöm ismét. Az elsődleges diagnózis: hörgőhurut-gyulladás kötőhártya-gyulladással megspékelve. Kapott Floxal-szemcseppet 3x1 csepp/nap, és Sinupret-cseppet 3x10 csepp/nap egy hétig adagolva - nagyon szar íze van -. Lázcsillapítót és orrsprayt nem kértem, mert az előző van itthon, az utóbbival szemben fenntartásom van. Mindenhol azt hallom, hogy az a jó a babáknak, ha kifolyik a kifolyni-való ... viszont, ha befújok, akkor visszafele is folyik ... ezt súgja a józan paraszti eszem. Ami nem tud kiürülni és felgyülemlik, ebből lehet az arcüreg-gyulladás, a fülgyulladás, úgyhogy én maradok az orrszívós porszívónál, az tuti kiszív mindent. Kipróbáltam, hát mit mondjak ... nem fáj, de tényleg mindent ürít :)
Nagyon hősiesen viseli csillagom a betegséget, igaz néha nyűgös, hiszen nem érti ezt a köhögős, orrdugulós dolgot, ami felzavarja álmából folyamatosan. Az éjszaka négyszer kelt, mindig bőségesen szopott, szerintem ki lehet száradva a szája és a garatja a sok köhögéstől, ilyenkor majdnem minden alkalommal kellett orrot is szívni, úgyhogy nehéz éjszakán vagyunk túl, de még pár nap és híre-hamva se lesz a betegségnek. Most sétálni nem megyünk, ami nagyon rossz, hiszen nehéz Dorkát leszedálni friss levegő nélkül.  
Én már teljesen jól vagyok, Krisz is kezd visszatérni az élők sorába, jövő hét szerdán kell mennie újabb röntgenre. Már nem vagyunk fertőzőek, a gyógyszeres kúrának is vége pénteken, lassan-lassan a család többi tápos tagja is felgyógyul és remélem, apósom is hamar kijöhet a kórházból és bízom benne, hogy mi letudtuk az elkövetkező 100 évre a betegségeket. 
Egy kis plusz: a népi gyógyászat egyik praktikáját próbáltam ki: hagymatea. A világ leges-legszarabb valamije, amit csak el lehet képzelni, viszont hat! Kismamáknak ajánlott, nem csinál savat a babákra teljes mértékben ártalmatlan! Nagyon hat, miután le tudtam gyűrni azt a mérhetetlen hányingert, amivel végig tudtam volna rókázni az egész lakást. Lehet másnál nem váltja ezt ki, nem akarok elriasztani senkit sem, nálam minden nem megszokott dolog hányással jár terhesség óta. Ugyanígy jártam a sós tejjel: utálom a tejet, sóval még jobban utáltam, de a torokfájást elmulasztotta két gargalizálás után. Vissza a hagymához: kipucolja az orrot, tisztítja a légutakat, azóta nem köhögök és tényleg semmi bajom nincs. S csak nagyon mellékesen hozzáteszem, hogy a homeopátia ismét gyorsabban és kíméletesebben hatott, mint a gyógyszer!!! 

A hagymatea receptjei:
1. Hagymatea karamellel: - én a karamellt kihagytam -.
Karamellizálj egy edényben két evőkanál barna cukrot, majd önts hozzá fél liter vizet. Tedd bele két fej vöröshagyma külső héját. Az egészet forrald fel, majd hagyd hűlni negyed órát - illetve addig, amíg fogyasztható nem lesz. Ha szeretnéd - miután langyosra hűlt -, még ízesítheted egy kevés mézzel.

2. Különlegesség: köhögéscsillapító hagymaszirup:
Egy deciliter vízben keverj el három evőkanál cukrot, majd forrald fel. Hagyd kihűlni, és tegyél hozzá egy kisebb fej, nagyon apróra vágott vöröshagymát. A léből naponta három-öt alkalommal egy-két teáskanálnyit fogyassz megfázásos betegségek, főleg köhögés enyhítésére.


3. Hagyma egészben:
Önts egy edénybe fél liter vizet, majd tegyél bele egy vöröshagymát egészbe. Főzd körülbelül fél órán át, de az időközben elfőtt víz folyamatos pótlásáról ne feledkezz meg! Ha fogyasztható hőmérsékletűre hűlt, keverj el benne két evőkanál mézet. Fontos, hogy a még forró hagymateába ne tegyél mézet - elillannak a hasznos vegyületek belőle.

Egyébként hagymával lehet gyógyítani még:
Középfülgyulladást, bőrproblémákat és szemölcsöket lehet kezelni vele, ezen kívül fogfájásra, náthára is jó. Legelterjedtebb felhasználási köre azonban kétségkívül a köhögéscsillapításra, illetve az influenzára terjed ki. 

4 megjegyzés:

  1. Édes kis drága, remélem hamar és könnyen átvészeli ezt az időszakot!Jobbulást a lánykának!!Amikor beteg én is cserélnék a Keresztlányunkkal,hogy neki jobb legyen.
    Az orrszívó miatt viszont le a kalappal, én beszari vagyok hozzá :)))) pedig látom ,hogy tényleg jó.Allergia alatt sem mertem kipróbálni, a 3 éves Kerilányunk meg odament és ... Köri, nézd így kell csinálni :))
    Rita

    VálaszTörlés
  2. Szegény Dorkám! :( Remélem mihamarabb felgyógyul! Jól elkapta az egész családot a nyavalya!

    A hagymateás receptekért köszi, András elé teszem, hogy válasszon melyiket akarja, ugyanis még mindig köhög.

    VálaszTörlés
  3. Kicsi bogár, jobbulást neki!
    Próbáljátok a hagymateát úgy, h a hagyma mellé tesztek egy félbevágott almát, így ihatóbb lesz a végén :)

    VálaszTörlés