Összes oldalmegjelenítés

2012. június 21., csütörtök

Amitől mindenki retteg ...

Nálunk tegnap bekövetkezett az, amitől azt hiszem minden szülő retteg, Dorka lenyelt egy marék levelet füvestől, mindenestül és nem ment se le, se ki, se be. 
Történt, hogy tegnap ismét a kánikula elől menekülve a nyaralóba siettünk 'siettünk', ami normál esetben negyed óra maximum, de mivel a pechsorozatunknak még mindig nincs vége, sőt ... így dél is elmúlt, mire kiértünk, hozzáteszem fél 10-kor indultunk, hogy még a forróság előtt pancsolhassunk. 
Mivel 11 és 3 között ki sem lépünk, így még maradt vissza a takarításból, azt befejeztem, ágyneműket húztam, függönyt cseréltem, addig Dorka, ahogy szokott szépen eljátszott. Egyik pillanatban azt látom - fentről a galériáról -, ami most nagy újdonság, hogy tolja a dömpert és megy mellette a lakás egész területén, nagyon élvezi ezt az új közlekedési formát, a másik pillanatban néma csönd - ami nálam mindig 2 infarktust jelent, mert ha Dorka nem beszél, az gáz -, majd fuldoklás. Rohanok le, magammal rántva a porszívót és a függönykarnist, látom vörösödik a feje, dörzsöli a torkát a kis kezeivel és nagy ijedt szemekkel néz rám. Egyből felkaptam, fejjel lefele fordítottam és megrántottam, majd amikor láttam, hogy még jobban lilul, hasra raktam és a két lapockája között megütöttem a feje irányába, na ez sem segített, már folytak a könnyei, de egy hang sem jött ki a torkán. Most már megijedtem én is, szétfeszítettem a száját, belenyúltam a nyelvéhez, de nem éreztem semmit, majd egy kicsit mélyebbre és akkor érzékeltem egy csomós valamit. Először nem tudtam kipiszkálni, próbáltam óvatos lenni, nehogy megsértsem a száját ... de amikor láttam már, hogy Dorka nem kap levegőt, akkor nem finomkodtam, gyakorlatilag az egész öklöm bent volt abban a csöpp szájában és húztam kifele a fűszálakat először, majd a leveleket. Ekkor már tudott újra lélegezni, csak a pánik sírás miatt elfelejtett lélegezni, jó erősen ráfújtam, majd megmostam az arcát hideg vízzel és helyreállt a rend. Olyan édes volt, ahogy odabújt, hála és szeretet olyan szinten áradt belőle és ahogy rám nézett, mintha azt mondta volna a szemeivel, hogy mostantól jó leszek ... nagyon féltettem, de szerencsére nem lett semmi baja és megfogadtam magamnak, hogy - reméljük nem kerül rá sor - de ha még egyszer ilyen történik, nem fogok szarakodni az óvatoskodással, hiszen időt veszt vele az ember. Sajnos Dorka szájpadlását felsértettem a körmömmel, ami vérzett is neki, de itattam vele egy kis citromlevet, ami azonnal összehúzta a sebet és megünnepeltük a történetet egy kis töltött paprikával, amit a gyerekem már nagy lány módjára kanállal,  pürésítés nélkül kiflivel eszik.
Aztán pancsizás következett, majd Juditék is kijöttek egy órára, utána vacsi, fürdés, fekvés, alvás.
Hosszú egy nap volt, de a lényeg, hogy Dorka jól van.

14 megjegyzés:

  1. Hát nagy lélekjelenléted van az tuti! Szerencse, hogy minden jól alakult és ura voltál a helyzetnek.Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsések vagyunk mindketten, talán ezzel a pechsorozatunk is alább hagy :)

      Törlés
  2. Hú de rossz volt olvasni...Örülök, hogy minden jól végződött.
    Nekünk is volt ilyen sajnos, még Martinával. Ő már kicsit nagyobb volt és gyöngyhagymát evett, ill. csak egyet, meg akarta kóstolni és megakadt a torkán, szegény hiába köhögött fel egyet, a hagyma héjai szétcsúsztak és kb. 3 részletben jött ki. Én is remegtem, és már a legrosszabbra gondoltam, de szerencsére nem lett semmi gond.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezekre a gyerekekre a jó Isten mellett angyalok vigyáznak, az tuti :)

      Törlés
  3. Borzasztó volt olvasni. Levegőt sem vettem szinte,míg végig olvastam. Nagyon ügyes voltál. Örülök, hogy minden rendben lett. Nekem nem tudom, hogy mennyi lélekjelenlétem lett volna ilyen helyzetben. Szegénykém. Ő is hogy meg lehetett ijedve! :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ilyenkor mindenkinek egy gondolat jár a fejében, hogy minél előbb segítsen úgy, ahogy tud. Hidd el, mindenkinek van lélekjelenléte ilyenkor, nincs választása az embernek :)))

      Törlés
  4. Hát basszus még most is folynak a könnyeim, ezt nagyon rossz volt olvasni, csoda, hogy belőled nem tört ki a zokogás utána. Azt hiszem hihetetlen lélekjelenlét kell, ami neked szerencsére megvolt! Ügyes vagy Aliz, és örülünk, hogy nem lett semmi baj! Áhhhhhh, nem térek magamhoz! :(
    Dóri

    VálaszTörlés
  5. Ráz a hideg és folynak a könnyeim. Örülök hogy minden oké. Ügyes vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :)
      Megnéztük a klímát és jövő héten megvesszük mi is, nagyon szépen köszönöm a tippet még egyszer!

      Törlés
  6. Igazán nagyon szívesen. Remélem bevállik Nektek és nem kell szendvednetek többé a melegben!

    VálaszTörlés
  7. Húú, ez annyira brutál... Tényleg nagyon pöpec módon megoldottad! Minden elismerésem!! Remélem, én is mindig tudok majd gyorsan és jól dönteni! Szerencsés Dorka, hogy ott voltál a közelben és időben eszméltél!!

    VálaszTörlés
  8. Ne is mondd, ettől tényleg mindenki retteg. Basszus, már nálunk is volt hasonló kétszer. Először kaja ment félre, de végül kijött, most szombaton meg a takony nem akart se lemenni, se kijönni. Végül az ebéddel együtt sikerül "kiverni" szegény kiscsillagból. Utólag jött ki az adrenalin, s remegett kezem lábam, de akkor már minden rendben volt, s öleltük egymást Borival. Mindegy, ilyen megeshet tényleg, s jobb tudni, hogy mit kell tenni.
    Ügyes voltál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most Dorkus is meg volt fázva és én is sokszor féltem attól, hogy a váladék se ki, se be ... szóval nagyon félti az ember őket.

      Törlés