Összes oldalmegjelenítés

2011. július 8., péntek

Szülésre felkészítő tanfolyam

Baromi jó dolog ez a szülésre felkészítő tanfolyam. Sok tanulságos és hasznos dolgot lehet itt megtudni. Például azt, hogy nagyon vicces a beöntés szó egy-két 30 év körüli pasinak ... és a menstruáció kifejezés is kuncogást, vörörsödét, arcpírt vált/válthat ki egyesekből. Nagyon komoly, érett emberekkel vagyunk körülvéve. Valaki a nagyival jár felkészülni, valaki egyedül ... mégis az a legszomorúbb, hogy meglett emberek ilyen ostobák is tudnak lenni. Ők mit fognak segíteni a párjuknak vajúdás és szülés közben.
Össze kellene írni egy szótárt, mely a beöntés, a vagina, a menstruáció, a hüvely, a végbél, a gát, a magzatvíz elfolyás és egyéb ultravicces szavakat tartalmazzák, hátha szórakoztatóbb élmény lenne a szülés.
Katasztrófa!!!
Mindenesetre tényleg nagyon jó a tanfolyam. Az első a helyes táplálkozásról szólt. Kicsit megkésve jöttek az infók, de még így is lehet valamelyest változtatni, javítani. Mindenesetre tanulságos volt abból a szempontból, hogy rájöttem arra, hogy a védőnőm infói nagyon hiányosak nagyon sokmindennel kapcsolatban. Tényleg nagyon aranyos, kedves, barátságos, de ha a tudása lenne csak fele annyi...
Sajnos nem csak az én arcomon volt döbbenet, hanem mindenki szinte megrökönyödve jött ki az előadás után. Így nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak az én tanácsadóm nem jó.
Kaptunk tippeket növényi magvas étrendet illetően, béltisztításról, elhízás elleni védekezésről, intim tisztántartásról nőket és férfiakat illetően. Szóval tényleg nagyon hasznos volt.
A következő előadás a juttatásokról szólt. Jegyzeteltem, mint az őrült. Mit, hol, mikor kell és lehet igényelni . Telefonszámokat kaptunk és egy nyomtatványt, amit a dokimmal kell kitöltetni, hogy megjelentem nála minimum négyszer. Ez az alapja az anyasági támogatás megállapításának. Majd jön a táppénz később a családi pótlék, a GYES, GYED. Vagy fordítva. Mondom jegyzeteltem, nem megjegyeztem.
Jövő héten lesz a következő óra. ami magáról a szülésről és a lehetőségekről fog szólni. Erre nagyon el akartam menni, de valószínű nem tudok, mert akkor kell nőgyógyászhoz is mennem és egyszerre nem tudok két helyen lenni. Lehet bepofátlankodom a következő csoport előadására, mert az egy órával később kezdődik, mint a mienk.
Egyébként olyan emberekkel vagyok körülvéve, akik augusztustól október 10-ig vannak kiírva szülni. Nagyon sokan vagyunk. A dokimnál én vagyok csak egyedül ebből a csoportból, ahova járok. A másik társaságot nem ismerem, de bízom benne, hogy senki sincs nála. Már csak attól van para, hogy maradjon apás szülőszoba számunkra, mert szeretnénk úgy szülni. Tényleg nagyon sok ember van ezeken az oktatásokon és jó lenne, ha addigra, amire én ki vagyok írva, más nincs. Van egy ismerős arc: Ági. Vele régóta jóban vagyok. Nagyon be van tojva mindentől, ami rá vár még. Így két tudatlan nyugtatgatja egymást. Jó vicc. Én már nem félek. Ahogy közeledik az idő, egyre jobban várom és egyre több az önbizalmam a szülést illetően. Egyre több dolog kristályosodik ki, nyilván maradanak szürke foltok, de arról meg jobb nem is tudni előre. Bízom a babámban és bízom magamban, hogy együttes erővel, egymást segítve Dorka megszületik és végre a kezemben tarthatom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése