Összes oldalmegjelenítés

2012. május 20., vasárnap

Etetési dilemma

Nehéz ügy ez az etetés. Sokszor elgondolkodom, jól csinálom-e, hogyan kellene csinálni? 
Most a következő felállás van:
Reggel fél 7 körül szopizik Dorka.
Fél 11-kor főzelék plusz kifli majszolás (harapás).
Fél 2-kor tejpép, majd nasi - kukac, kölesgolyó, tölcsér, mikor mi -.
Fél 5-kor tejpép.
Fél 8-kor tejpép, fürdetés 8-kor még egy kis szopi és irány az ágy. Azért így van az esti rutin, mert így alussza végig az éjszakát. 2 hetes korától végigaludta az éjszakát. Aztán a fogzásra vagy frontra vagy bármire ráfogtuk, hogy miért kel fel. Volt, hogy 2-3 alkalommal is szopizott, majd 5 perc múlva már durmolt is ... ez így oké is volt, csak én nem tudtam visszaaludni sokszor. Aztán Zsu kérdezte, mikor panaszkodtam neki, hogy nem éhes ez a gyerek? ... de éhes volt, azért ébredt meg. Kitaláltam, hogy adok neki tápszert vacsira ... aminek sok-sok nagy-nagy könnycsepp, sírás-rívás, kiütöm anya kezéből a cumisüveget, a poharat, a kanalat, ökölődés és nem evés lett az eredménye. Kínlódtam vele napokig, aztán feladtam. A cumisüvegről, már írtam, hogy a tápszer miatt vettem a leg-hiper-szuperebbet, amire a gyerekem nagy ívben szart gyakorlatilag és szó szerint is. Mini korában nem kapott cumisüveget, 4-5 hónaposan akartam neki bepróbálni, hát persze, hogy nem sikerült. A legelejétől poharazunk, kanalazunk, így csak azt tudom tanácsolni a friss anyukáknak, hogy a teát, vagy a vizet itassák cumisüvegből, mert ha bármi történik, elmegy a tej vagy olyan helyen van, ahol nem tud szoptatni, szívás van. Én eltoltam ... vagy nem ... már nem is tudom. Mindenesetre Dorkának dudlija csak játékra, maga előtt pörgetésre és Majával való játszásra van, amit egyébként minden este valamelyik szekrény alól, vagy a kutya helyéről szedek össze.
Vissza a kajához. A csajom 7 hónapos, azt hiszen ki kellene váltani neki még egy kaját, méghozzá a fél 5-öset valamire. A múltkor egy egész halat megevett, mégis kérte a tejpépet. Anyám szerint azért, mert nem adtam hozzá kenyeret vagy valamit, amitől jól lakna. Lehet igaza van. Viszont a szilárd kajával 2 fog lévén még fenntartásom van, mert tuti, hogy a gyomra nem tudja rendesen megemészteni. Parizer ... imádja, de hiába töröm össze, mégis darabos. Turmixoljam? Virsli ... holnap megpróbálom pépesítve ... de hát ahhoz is kell valami ... ha háztartási kekszet rakok hozzá ... na mindegy, ez a holnap zenéje lesz. 
Próbáltam neki gyümit adni, nem eszi meg még mindig. Próba volt joghurtra, kapufa. A babapiskóta szintén zenész. Csak kekszet meg mégsem adhatok neki, hiszen azzal sem fog jól lakni. Egy nap kétszer adjak neki főzeléket??!! Nem tudom. Akinek van tapasztalata ebben, segítsen légyszi!
Nagyon sok mindent megkóstolt már. A kakaótól kezdve a marha pörköltig, sonkán, szalonnán át a levesekig tényleg teljes a paletta szinte. Azt várom, hogy jöjjenek azok a fogacskák és akkor azt ehet, amit mi és egyszerűbb lenne az uzsi kérdése is. 
Lehet várni kéne kiváltással a fogak kibújásáig? Nektek mi a tapasztalatotok?
Vásárolni akarok - holnap körbe is  nézek a Rossmannban tejport illetően. Azt javasolják, hogy tejet ne adjak neki. A kecsketej viszont aniallergén ... de ki bírja elviselni a szagát ...
Marad a tejpor. S akkor ezzel a reggeli szopi is megoldódna, majd idővel az esti is.  
Egy kis tapasztalás:
Dorka eddig Milupa vagy Nestlé tejpépet evett, egy zacsi másfél, két napi étkezését fedezi. 799,- Ft egy tasak. Általában 14-17 fogy el egy hónapban. S akkor még nem vásároltam mást ... csak zárójelben (pelus, törlőkendő, ruha, vitaminok, kell többször üveges babakaja, mert borsót, epret nem hámozok  plusz ugye vagyunk mi is és a csekkek). S újabb zárójel jönne: amit tudok, saját magam megfőzöm Dorkának s szívesen eszi azokat is, de a paradicsompürés halat burgonyával és a spagettis cuccost szintén kész babakaja formájában adom neki.
Krisz talált egy nagyon szuper babylove bio HA teljes kiőrlésű gabonapépet 650,- Ft, 3-féle gabonából, mely 6 hónapos kortól adható. Most úgy etetem Dorkát, hogy fele adag Milupa vagy Nestlé megy a tálba plusz ezzel dúsítom. S ez annyira hatékony, hogy gyakorlatilag 2 kanáltól majdnem dupla adagra duzzad a pép, így sokkal gazdaságosabb.
A másik nagyon megdöbbentő tapasztalat, hogy kipróbáltuk a Babydream nevű tejpépet, anya 499,- Ft-ért vásárolta, fele annyi kell, mint a másikakból, mégis hígítás után ugyanannyi van belőle, mint például a Milupából. A grízes, stracciatellás és a kekszes nagyon ízlett a csemetémnek. Hozzáteszem, hogy Milupából a stracciatellára rá sem tudott nézni. Igaza is volt, hiszen nagyon gej már, annyira édes volt valóban ... s ugye Dorka nem szereti az édeset. Nestléből a vegyes gyümölcsös jött be, Milupából a csokis,  málnás, a kekszes és a vaníliás.
Régebben hülyén néztek rám, amikor mondtam, hogy nem tápszeres a gyerekem, de nem is tudom szoptatni. Az első kérdése mindenkinek az volt, hogy akkor mit eszik? Éhezik ... na komolyra fordítva a szót, sokan űrlénynek néztek a tejpép miatt, pedig sokan fogyasztják.
A másik, amin az emberek megrökönyödtek, hogy miért nem akarom sokáig szoptatni Dorkát ... itt nem arról volt szó, hogy akarom-e vagy sem, hanem hogy tudom-e vagy sem. S már tényleg csak a reggeli és az esti szopi van meg, de az esti inkább csak nyugtató jellegű. Ha megtalálom a megfelelő tejport, akkor a reggelit elhagyom, majd jó lenne ennek vagy a jövő hónapnak a végére az estit is. Azt hiszem ekkor fog jönni egy új dolog ... az esti altatás. Újra tanulunk, újra változik valami, így van ez rendjén.

11 megjegyzés:

  1. Huh, hát igen, elég nehéz ügy az etetés. Főleg hogy nagytankönyvi tanácsok vannak, de a babák igencsak különbözőek...
    Nekem ami első olvasatra feltűnt, az az hogy 11-kor kap főzeléket. Szerintem fordítsd meg a 11-es és 2-es etetést. Tízórai kapjon tejpépet a leányzó, és ebéd idején pedig rendes főtt kaját, hisz később, nagyobb gyermekkorában is akkor fog enni ilyen kaját.
    Én délelőtt mindig gyümölcsöt adtam a fiúknak, tejpéppel ésvagy babakeksszel (hipp-es). Utána tea, ment a délelőtti alvására, és 1-2-ig kibírták kaja nélkül.
    Most, hogy a tökmagom eszik tejterméket (mindent, kivéve a bolti tej!), így ezt kapja általában tízóraira: fél vagy egy pohár natúr joghurt, egy egész reszelt alma, fél banán, 2-3 hipp babakeksz, néha megy bele egy-két kiskanálnyi túró is.
    Olvasom, elég sok mindent eszik már Dorka... lehet hogy elkerülte figyelmemet, de savanyított tejtermékeket kapott már? Mert akkor azzal is lehet ám variálni! Házi sk krémtúró, natúr joghurtba mindenféle gyümölcsök, utána nassiként buláta/kölesgolyó.
    Így hirtelen ennyit tudok neked tanácsolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tanácsot, s igazad van azt hiszem a fél 11-es és a fél 2-es etetést illetően.
      Próbáltam a joghurtot, sajnos nem ette meg, most várok 1-2 hetet és újrapróbálom. A gyümölccsel hadilábon állunk nagyon. Sajnos semmilyen formában sem eszi meg. Ha beleteszem a kedvenc tejpépjébe, akkor a tejpépet sem fogadja el. Mihelyst megérzi a gyümi ízt, kapkodja a fejét és a nem-nem-nem ... :) Viszont rengeteg zöldséget eszik.
      Nagyon válogatós. Vagyis ezt sem mondanám ... csak sokszor kell bepróbálkozni és talán sikerre jutok :) Végül is majdnem mindegy mit eszik, csak hús, hússal legyen :)

      Törlés
  2. Szia!
    Nálunk ennyi idősen így volt:
    Hajnalban szopizott, aztán 10-kor is(szerintem is itt kéne tejpépet kapnia Dorkának), dél-egy között főzelék, néha husival, de nem mindig. Délután öt körül evett Ádi gabonás péppel dúsított gyümölcsöt, este szopizott. Később este már Ő is igényelt tejpépet szopizás előtt és azt is kellett végül búzadarával, zabpehellyel dúsítani. Igyekeztem én is a későbbi napi ötszöri étkezésre szoktatni, legyen reggeli, tízórai, ebéd stb...ennek megfelelően a főétkezések legyenek laktatóbbak.
    Nálunk a virsli és a felvágottak később kerültek képbe. Na, nem vagyok vaskalapos, csak abban tényleg annyi szemét van:-(, ha hús, akkor legalább "igazi" legyen.
    Most, így 21 hónaposan Ádi nagyon jó evő:-)
    Remélem tudtam ötletet adni.
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Búzadarát hogy adtad Ádinak? Hozzákeverted simán a tejpéphez vagy megfőzted előtte?
      Köszönöm szépen a tanácsot. Gyakorlatilag te is azt mondod, amit az előző hozzászóló, hogy a főzeléket kellene dél után adnom és délelőtt egy tejpépet. Tényleg igazatok van.

      Törlés
    2. Lehet furi lesz, de én így csináltam:(megtaláltam egy papíron véletlenül leírva, mert már elfelejtettem)
      1.5 dl vízben 2 ek búzadarát megfőztem pár perc alatt, ezt felöntöttem 0,5 dl hideg vízzel, hogy ne legyen forró, egy tányérban kimértem 7 ek (DM-es vaníliás) tejpépet, erre ráöntöttem a búzadarás pápet, összekevertem. Ez elég sűrű volt, úgy rémlik....de nálunk ez bevált, eléggé laktató volt.
      Ez volt a vacsi.

      Törlés
    3. Köszönöm szépen! Ki fogom próbálni! :)

      Törlés
  3. Szia!
    Nálunk ugye hasonló korúak a babák, nálunk így néz ki az etetés. Reggel szopi, 9-10 óra között valamilyen gyümölcs, néha gabonapéppel dúsítva, 1-2 óra között főzelék (ha magam főzöm, akkor 1 zöldségféle, dúsítónak krumpli vagy rizs, csirkehús és 1 kanál olaj), uzsira általában szopi,este 6-kor vacsi, ami általában a déli főzelék maradéka, vagy valami táplálóbb gyümölcs (banán gabonával, gesztenye)és lefekvés előtt szopi. Gergő általában felébred egyszer éjjel, kicsit szopizik, de nem is akarom erről leszoktatni még :)
    Jótanácsként írnám én is, hogy próbálj meg ne adni Dorkának parizert, virslit és társait, tényleg ki tudja mit bele nem tesznek... :( A főtt rendes husit is szuperül le lehet turmixolni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a hozzászólást! Nálunk sajnos a gyümölcs kiesik, mint étel vagy nasi. Egyáltalán nem eszi meg 2 hónapos kora óta. Ahogy írtam, ha megérzi bármiben a gyümit, nem fogadja el. A gesztenyét bepróbáltam tegnap, nagyon ízlett neki. Én vacsira nem mertem eddig főzelék maradékot adni, pedig nálunk is van mindig - a kutya eszi meg - nehogy fájjon a hasa tőle este.

      Törlés
  4. Hát a Véda a 2 fogával eszik virslit is, meg szalámit is kapott már, májkrémes kenyeret imádja...Nálunk úgy néz ki, hogy reggel tápi, utána velem reggelizik, azt amit én, pár falatot, de az nem rendes étkezés, alud, majd gyümi-keksz, vagy túró, vagy joghurt gyümivel, ilyenek, 2kor főzelék, nekem védőnő azt mondta, h mindig legyen benne vagy husi v. sajt v. tojássárgája, utána alszik, 5 felé Sinlac/tejpép/rizspép, ami, és este fél 8 tápi. Ja, elvileg a folyékonyra csinált sinlac-ot szokták szeretni a babák (Véda nem pl), esetleg próbáljátok azt vacsira, bár nem ócsó(felíratva 1400).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tojássárgáját már adtam neki én is, először utálta, de aztán mehet neki. A túrót citrommal kóstolta anyáméknál, nagyon bejött neki, édesen, natúr nem ette meg. A tápszer nálunk teljesen kizárt Dorka rosszul van tőle. A májkrémet anya is javasolta, hogy próbáljam meg.

      Törlés
    2. A Sinlac nem tápszer, nincs is tápszer íze, azért javasoltam, csak Véda kanalasan eszi meg, folyékonyan nem, de van ismerősöm, aki úgy adta és ette a kölök, laktat. Nekem is anyám javasolta a májkrémet, virslit és tetszik is V-nek. A virslit úgy adom, hogy a kis karikákat is négybe vágom, a kakiban nem ilyen formában jelenik meg :D Ő is az ínyével rágja el. Túrót banánnal adtam, de ez a citrom is jó ötlet!

      Törlés