Összes oldalmegjelenítés

2012. május 25., péntek

Új nap, új kezdet

Az itteni hozzászólásoknak, anyám, barátnő tanácsainak - na meg a saját elképzelésem - összegzéseként hét eleje óta új életet kezdtünk. Konkrétan: Dorkának változott a napirendje, amire nagyon könnyen átállt és jól viszonyul hozzá.
A következőképpen vagyunk most:
Reggel 6, fél 7-kor kel. Jön a kakaó, pohárból. Imádja, tejporból, szuper jó. Ma még kapott mellé egy kis cicit is, de én voltam a hülye, ha nem tettem volna, nem hiányzott volna neki. Holnaptól nincs szopi reggel. Ezután apa keltése, bohóckodás apával, addig anya összerántja a lakást, reggelit készít.
9-kor alvás. Ez háromnegyed óra. Anya ilyenkor megfőz.
10-kor tízórai: tejbegríz, tejpép, mindegy mi, tej alapú legyen.
Innentől önálló játék van délig. Saját maga alakította így, nem von be és nem is igényli, hogy mellette legyek.
Délben alvás. Egy óráig alszik, majd 1 órakor ebéd. Főzelék hússal. Vagy rizs hússal, mindegy mi, csak hús legyen benne, laktató legyen és másfél,- két babaüvegnyi kaja legyen. Van itthon üres üveg és azzal mérem ki a főzelékét, amit elkészítek ... vagy ha nagyon lusta vagyok, akkor adok neki üveges ételt.
Ezt követően játék van, együtt, olvasunk, pakolunk, mesélek neki, zenét hallgatunk, fejlesztőt játszunk, mondókázunk, verselünk, szerelünk, építőzünk stb ... majd lemegyünk hintázni, boltba, kutyázni egy kicsit.
4-kor uzsonna következik - ami nagyon változó: tejpép, túrókrém kölesgolyóval, parizer, virsli kiflivel vagy kenyérrel, vagy joghurt - majd ismét alvás. Háromnegyed-egy óra szintén. 
Ébredés után játék, ilyenkor szoktunk vendégségbe menni - nagyszülők - vagy barátokat fogadni, fagyizni menni, másokkal találkozni.
7-kor vacsora, fél 8-kor fürdés, majd szoptatás és alvás. Az esti szopit meghagyom 8 hónapos koráig, aztán ez is kakaó lesz.
Így élünk mi.
Reagálás az alvásra:
Sokan írtátok, hogy lehet egy alkalmat ki fog váltani Dorka a múltkori nem alvás miatt. Én most már biztos vagyok benne, hogy a kettős front miatt nem tudott aludni, mert azóta is rendben van a pihenése. Ráadásul sokan megjegyeztétek, hogy a babáitok is szintén nyűgös volt.
Ha összeadjuk az alvás mennyiséget gyakorlatilag maximum 3 órára jön ki. Más babák igaz egyszer alszanak, de akkor ennyit egyszerre. Dorkának még kevés lenne a kétszeri alvás. Nagyon aktív baba. Krisszel figyeltünk meg a héten, hogy 2 percet nincs egy helyben. Mindig tesz-vesz, csinál valamit, mindig felkelti a figyelmét valami, szerel, pakol, alkot és gyarapít is, amennyiben a törött játékok számát nézzük az elmúlt egy héten. Segít főzni, mosni, sütni - imád tésztát gyúrni -, teregetni, porszívózni és felmosni, illetve ágyat is összerakunk már reggelente. A sajátjában édesen pakolja a takaróját. Viszont az éjszakát végigalussza jó ideje. Most, hogy feláll és kapaszkodva közlekedik mindenhol, ahol van lehetősége, még jobban elfárad.
Reagálás az étkezésre:
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget itt kommentben és e-mailben is, nagyon sokat segítettetek s igazatok volt a délelőtti főzelék és a délutáni első étkezés felcserélésében, így tettem és valóban jobb.
Ami változás és tudom, hogy mindenki ellenzi, mégis győzött a dietetikus, anyám és egy csecsemős nővér meglátása az enyém mellett: Dorka kap tejet. Egy hete bevezettem neki az 1,5-ös bolti tejet. Az allergizáló hatás mellett - ez épp elég lenne - senki sem tudott más érvet felhozni ellene, viszont nap, mint nap érintkezik a gyerekem allergizáló dolgokkal, még sincs baja. Én is kaptam, sportolok, semmilyen allergiám nincs, egészséges felnőtt vagyok. A dietetikus azt mondta - én is ebből írtam a szakdolgozatom-, ha alapjáraton nincs meg valakiben születésétől kezdve az allergiahajlam tejporra, tejfehérjére, tejcukorra stb ... az nem lesz allergiás  ezekre csak azért, mert 7,5 hónaposan adom neki. Ajánlották az 1,5 előszöri hígítását felesre, sőt anya még ezt is feleslegesnek tartja, de azért én hígítottam, majd egy csecsemős ismerősöm tette fel az i-re a pontot, miszerint nem ártok vele. Nem ütötte ki Dorkát, emellett használok tejport is Zsu javaslatára. Ez azt jelenti, hogy a tejbepapit, tejberizst tejjel készítem, a kakaót tejporral kapja, így arányban van. Bejött a joghurt, amit egy hónappal ezelőtt még úgy utált, most natúrt eszik kölesgolyóval. 
Parizerben találtam nagyon jó minőségűt: 60% csirkehús, 30% pulykahús és 10% egyéb. Úgyhogy ez is mehet az én olvasatomban. Eddig is kapott parizert, de nem ilyet adtam neki. Virsli már múlt heti téma, másfél rúd kiflivel uzsonnára. A jövő hét zenéje lesz a májkrém. Csirkemájat 4 hónapos korában kapott, nagyon szereti most is. A gyümölccsel viszont teljes kudarcot vallottam, abszolút semmit semmilyen formában, minőségben nem hajlandó megenni, még játszásra sem használja az almát. Meghámozta, a kezébe adtam, gondoltam hátha az ínyét megvakargatja vele, hát semmi. Úgyhogy ezek újra a sutba vannak hajítva. Zöldség viszont bármilyen mennyiségben jöhet!
A jövő majd megmutatja, hogy mit csináltam jól és mit nem. A lehető legjobbat szeretném neki!
Reagálás magammal kapcsolatban:
Jövő héten pénteken megyek nőgyógyászhoz, megvizsgál, csinál UH-ot és akkor már okosabb leszek. Addig görcsölök, vérzek, ha nehezebbet emelek ... szép az élet.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem jól csinálod, mert én is így csinálom illetve fogom, amit még nem, akkor már, ha ketten csináljuk ugyanezt, akkor az a tuti :)))

    VálaszTörlés