Összes oldalmegjelenítés

2012. május 22., kedd

TeszefoszAnyu avagy Dorka a csap alatt

10 után 5 perccel megjelent a védőnő nálunk. Végül is 2 héttel ezelőtti időponthoz képest nem késett ... na jó, megbeszéltük ezt a dátumot és javára legyen mondva tényleg időben itt volt. Kinyaltam előtte a lakást - bár tisztaság van mindig, a rend Dorc miatt most relatíve fogalom nálunk -, Dorka természetesen játszós ruhában volt, mert épp etetés végeztével csengetett Márta s már nem volt időm átöltöztetni a mamitól kapott Minnie egeres piros pörgős szoknyába, amit egyébként levett volna magáról pár perc alatt, mert nem mászásra alkalmas cucc. Az etetést előrébb hoztam fél órával direkt, hogy ne evés közben lássa a védőnő a gyereket, hiszen nem ezért jött, ha elhagytam volna a tízórait, akkor az lett volna a baj - visított volna éhségében szegénykém -. Mindent rendben talált, beszélgettünk az etetésről - erről majd kicsit részletesebben írok majd -, végigsasolta a lakást, majd elmondta mit gondol. Kiváló minősítést kaptunk, megdicsérte Dorkát, hogy a kortársai előtt jár, megy már az ülőgarnitúra, asztal és bármi mellett, aminél fel lehet kapaszkodni, sőt ma ismét megállt egyedül magához képest sokáig. Olyan édesen roggyantotta a térdét és fenekét közben, azzal egyensúlyozva, hogy zabálni-való volt. Krisszel persze nagyon megdicsértük, és ahogy Gabi mondaná, konfettieső, tűzijátékkal befigyelt. Nagyon drága volt a csajom: megérkezett Márta, Dorka odament hozzá és belekéredzkedett az ölébe. Megvizsgálta a színes szoknyáját, a még színesebb körmét, majd nyugtázta a dolgot egy hatalmas sikollyal és ment apázni ... ugyanis hatalmas a szerelem közöttük. Természetesen produkálta magát. Megmutatta hogyan tud nyuszi hoppolni, énekelni, beszélgetni, építőzni, szétszedni a lakást egy másodperc alatt és olyan őrült hangulatot teremteni, hogy zengett a lakás, a lépcsőház. 
Etetés: azt javasolta, adjak darabosat nyugodtan Dorkának, mert látja, hogy rág ügyesen - hozzáteszem tényleg harap, de azért a rágástól 2 foggal szerintem még messze van - majd jött a tej kérdése, amin aztán összevitatkoztunk. Mondja, hogy nem lehet adni tejet 2, újabb kutatások szerint 3 éves korig. Kérdezem, hogy miért nem, válasz: mert allergizáló hatás stb ... visszakérdeztem, hogy oké, ha tej nem adható, de a túró, a sajt, a joghurt igen, tudom, hogy savanyított termékek, de mégis a tej az alapja? Másrészt én pár hetes koromtól kaptam tejet, a húgom is és valószínűsítem, mindenki, aki a 80-as években vagy előtte született. Nekem semmi bajom, a húgomnak szintén nincs baja ... tudom, tudom, most mindenki mondhatja a környezeti hatásokat, meg nem olyan minőségű az innivaló, meg lehet ezer érvet sorolni, hogy miért nem lehet forralt tejet adni, amit természetesen elfogadok, de ugye a kazein, ami a tej egyik fehérjéje, átalakul forralás során. A tejpépeknél ugyanez a helyzet, sőt tejport is tartalmaznak, mégis adhatóak 4 hónapos kortól. Ezt az ellentmondást próbáltam feloldani vagy megoldást találni rá, de nem jutottunk közös nevezőre még akkor sem, amikor áttértem a kecsketejre. Valami megoldást keresek mindenképp a reggeli és a vacsora kiváltására. A babaitalt javasolta, kifejezetten piciknek való, illetve felvetette ötletként még, hogy próbáljak tápszerből kakaót készíteni ... megtettem, pofán köpött.
Erről ennyit, nem lettem okosabb, úgyhogy marad a tejpép vacsira és reggelire, az ebédet a javaslatok hatására dél utánra tettem át, az uzsi még egy próbatétel, de most újra bepróbálok mindent, ami eddig nem ment.
Vissza a mai napunkhoz:
Márta elment, eljött a dél, altatás. Háromnegyed órát próbálkoztam a vörös fejjel üvöltő gyerekemnél. Már a végén ringattam, a kiságyban is ráztam a fenekét, sajnáltam, egy idő után már mérges is voltam rá, hogy mi a fene van ... nagy nehezen gyakorlatilag álomba sírta magát és kevesebbet aludt, mint amennyit altatással töltöttünk. Nagyon nyűgösen kelt. Evett, de nagyon rosszul, dünnyögött közben, nyivákolt, minden falatért meg kellett küzdeni. Majd következett a játék idő, ami szintén nyűgösséggel telt, semmi sem volt jó, sehogy sem volt jó, úgy meg pláne, hogy ha én is ott voltam, ha nem voltam ott, akkor azért vinnyogott, - szó szerint -, esett-kelt, csúnya ilyet mondani, de már alig vártam, hogy 3 óra legyen és újra eljöjjön az alvás ideje. Baromi fáradt volt, dörzsölte a szemeit, ásítozott. Le akartam tenni, újra hiszti rohamot kapott, majd fogtam, betoltam a csap alá a fejét egy kis hideg vízre, melyet egy órás nyugtatás előzött meg, nem tudtam sem én, sem Krisz megbékéltetni, gyakorlatilag a saját kis világáról sem tudott és semmivel sem lehetett vigasztalni. Másfél órás altatás után aludt egy órát, ismét következett a kínlódás, a nyekergés, a hirtelen hangulat-ingadozás, csapkodott, sírt, majd hahotázott, kivinni az egész napos eső miatt nem tudtam, végig kézben akart lenni. majd fél 6-kor átadtam Krisznek, mondtam neki, hogy ezzel a szörnnyel csináljon valamit, mert nekem minden nevelési-oktatási elvem elszállt, minden módszer, empátia, szeretet-elv kudarcot vallott velem együtt és azt hiszen nem szeret ez a gyerek, de most utálom én is, sőt soha nem csináltam ilyet, de megráztam, hogy mondja meg miért csinálja ezt magával és velem ... és bevonultam a szobába, lefeküdtem. Mit hallok: nagy nevetés, sikogatás, jó kedv ... még cefetebbül éreztem magam, hogy menyire szar alak vagyok, hogy nálam ez miért nem működik ... fél órára visszakaptuk angyalkánkat, majd jött újra fürdés és vacsi előtt az ördögfatty. S ekkor átfutott az agyamon, hogy azt hiszem ennyire nehéz nem volt Dorkával egyetlen napunk sem, ilyen hisztisnek még nem láttam és nem is tudtam kezelni. Nem tudom, hogy az időjárásnak tudjam-e be vagy mi lelte a csemetém, de most először azt gondoltam, hogy mennyivel könnyebb lenne, ha a családalapítást eltoltuk volna 35 éves korom után, hátha több türelemmel viseltetek addigra ... aztán egyből meg is bántam persze, majd Dorkától is elnézést kértem és Krisztől is ... Megfürdette az uram, jött az esti szopi és amikor vittem be a csajom, átölelte a nyakam és adott egy puszit, majd hozzám bújt. Na akkor már tényleg eltört a mécses és magam ostoroztam, amiért utáltam, amiért megráztam. Majd hívtam a nőgyógyászom egy eredmény miatt - nem vagyok jól mostanság - elmeséltem neki, hogy a "pótunokája" mit művelt és mondta erre, hogy az ő gyerekei ezt egy bevásárló központ kellős közepén csinálták meg magukat földhöz csapkodva s nem hogy megrázta őket, de úgy belerakta őket a kocsiba, csak úgy csattantak ... igaz, a lelkem könnyebb lett más nyomorúságán, s ahogy mesélt rájöttem, hogy nincs gond a lányommal, csak ma valami nem volt oké nála, engem is megviselt a kettős front, fáradt voltam egész nap. Tanulnom kell s ezeket a helyzeteket kezelni kell. Azt hittem eddig, hogy birka türelmem van, de még mindig kell csiszolni. 
Szóval tesze-fosza anya ma is alkotott ... szeretem nagyon.

12 megjegyzés:

  1. Nos, nálunk meg az az új módi, hogy b@szik se elaludni úgy, ha én rakom le, mióta itt van a Mama és, ha itthon van Apa, csak az a jó, ha ők viszik, engem meglát, akkor indul a rinya-party...Hányszor alszik Dorka/nap?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, 9-kor, délben és 3-kor alszik még, illetve ugye este lerakom 8-kor és mostanában 6-kor kel :(
      Tényleg egy szavam sem lehet. Egy hónappal ezelőtt egyébként még aludt délután 6-kor egy keveset, azt mostanra elhagyta.

      Törlés
    2. Nem lehet, hogy nem elég fáradt az alváshoz? Csak abból indulok ki, hogy V. 7 hósan már csak napi kétszer aludt, de akkor délelőtt-délután 2-2 órát.
      Este nálunk is 8-6.

      Törlés
  2. Nem kell bizonygatnod, hogy szereted, vagy, hogy megbántad. Egyértelmű, hogy kijössz a sodrodból néha. Emberek vagyunk.Ettől még jó anya anya, és biztos, hogy szereted. Én pl. mindig azt mondom Martinának, hogy ha veszekszek vele, akkor is szeretem csak nagyon haragszom rá. És szerintem nincs olyan anya, aki még egyszer sem kiabált rá a gyerekére.
    Amúgy a tegnapi nap, ha hiszed ha nem nálunk is hasonlóan telt. Eddig semmi gond nem volt az altatással. Beraktam Levit az ágyikóba és magától elaludt. De most volt hiszti, nyávogás, és tárasai. Először a fogára gondoltam, de lehet,hogy tényleg az időjárás miatt.
    Szép napot. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ma gondolkodtam el rajta, hogy nem kell bizonyítanom és bizonygatnom sem. Van, hogy az ember haragszik a gyerekére, attól még szereti. Nem lehet mindig minden happy ... a negyedik, akinek ugyanúgy rossz napja volt a csemetéjének tegnap ... :)) Csakhogy nálunk az altatás ma is porondon van sajnos.

      Törlés
  3. Nálunk tegnap éjjel volt bibi...egy éve nem kel Ádi éjjel, de tegnap hálózsákban kiaraszolt háromszor a sötétben hozzánk, nem kis meglepetést okozva. (Ki vannak már szedve a rácsok,, mert kimászott a kiságyból....). Szóval csatlakozom, valami volt a levegőben(főleg itt Győrben?).
    Amúgy lehet változik Dorka alvásigénye. Nálunk az átmeneti időszakok ilyenek voltak, mint amit írtál-amikor 3ról 2 alvásra állt át, aztán egyre....napokig tartott átszokni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is gondoltam erre, hogy lehet váltás lesz az alvásigénybe, csakhogy annyira álmos mindháromszor ... a szemét dörzsöli, ásírozik és bújik, hogy mehetünk be :) Olyan édes ilyenkor. Ti is győriek vagytok?

      Törlés
  4. Aliz! Megértem, hogy kiakadtál. Én most már másfél hete szenvedek Emmával, és totál kivagyok. Imádjuk a gyerekeinket, de ki is tudnak akasztani. Most én is nagyon türelmetlen tudok lenni, és nagyon szégyellem magam miatta, de ez megesik.
    Szerintem is alvásváltás lesz, és biza attól még dörzsölni fogja a szemét. Nehéz átállni. Neked kell húzni az időt, elterelni a figyelmét, hogy kibírja. Nekünk a két alvásról egyre áttérés volt nehéz. Emma már hulla fáradt volt, de mégsem hagyhattam aludni, ki kellett bírnia tovább, aztán szépen lassan megszokta, átállt a szervezete, és könnyebben ment az altatás is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak tudod ez a rohadt lelkiismeret-furdalás ne lenne ... mindegy túléltük a katasztrófa-napot. Most már minden rendben van és alszik Dorka szépen ma már másodszor ... és még csak egy óra van :)

      Törlés
  5. Szia Alíz!
    Ildi vagyok :)
    bele szólhatok? :) olvaslak ám, mikor időm engedi...szóval lehet most már tényleg nem kell neki ennyi alvás.. Koppány ugyebár még csak 5 hós de délelőtt alszik2-3 órát, meg délután 1-2őt és ennyi... már kb 3 hónapja ez a rutin... bár hozzáteszem csakis lebegőn... már meg sem próbálom nappal a lakásban elaltatni, nem megy... ha rossz az idő, mint mostanában, akkor a fészerben van a kocsi :))) de nyitott szóval kapja azzzz zzoxxxigéjnt :D nincs erkélyetek? lehet úgy könnyebben menne...ja és még 1 kérdés... mi a baj? írtad, hogy nem vagy túl jól mostanában?remélem semmi komoly!! nagyon ügyesek és szépek és okosak vagytok ám!!!! csak így tovább!! JÓ Anya vagy..de hisz úgyis tudod..a magunk módján mind azok vagyunk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy olvasol! Hát persze, hogy hozzászólhatsz és köszönöm is a visszacsatolást!
      Alvásunk: kocsiban sosem altattam Dorkát. Csak leteszem és alszik, persze úgy, hogy Güngyörke ott van. Először én azt hittem, hogy egy alvást el fog hagyni, de nem és nem is bánom, mert ilyenkor van időm mindenre. ébren nem fogom tartani. Tudja, hogy mennyi alvásra van szüksége.
      9-kor 3/4 órát alszik.
      Délben 1 órát
      4-kor 1, max másfél órát. Ha összeadjuk, ez nincs 3 óra. Szerintem egy ilyen aktív babának kell ennyi. Krisszel figyeltük tegnap, nincs 2 percet egy helyen, mindig tesz-vesz, dolgozik, szerel, játszik. S amikor alvásra kerül a sor, gyakorlatilag elájul. Most, hogy menni tanul, meg pláne fáradékony. Emellett sétálunk nagyokat, hintázunk kint, Majázunk úgyhogy tényleg sűrű napjaink vannak úgy, hogy már ágyat bevetni is segít :)
      Rólam: pár hónapja terhelésre - pl. Dorkát kiveszem a babakocsiból, vagy nehezet emelek, elönt a vér úgy, hogy nincs mensim - amit egyébként szülés óta max. 2 nap alatt letudok - azt mondta a dokim, hogy megnéz és csinál egy UH-ot is, mert nem tetszik neki. Mondtam, hogy nekem se, pláne amikor az utca kellős közepén séta közben fehér miniszoknyában történik mindez. Jövő héten okosabbak leszünk.

      Törlés
    2. szia! :)
      óó akkor nem szóltam... azt hittem többet alszik napközben, így teljesen érthető, és persze, hogy kell neki annyi!! olyan fura, hogy "csak" 3 hónappal jártok előrébb de Dorka már annyi mindent csinál, ügyeskedik.. kivi leszek Koppány mennyire lesz lusti :)
      Ejha, vigyázz nagyon magadra.. fura, ilyet nem is hallottam nagyon...megy a drukk és majd írd meg, hogy mi volt a dokinál!!! Addig is vigyázz magadra-magatokra!!! Puszi az Edvy családnak! :)

      Törlés